startstop

V Bratislave pristál lietajúci obor. Exkluzívne zábery z kokpitu Boeing 787-9 Dreamliner

Dopravné lietadlo Boeing 787-9 Dreamliner na bratislavskom letisku

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Cestovná kancelária Čedok v spolupráci s leteckou spoločnosťou Neos uskutočnila úplne prvý let lietadlom Boeing 787-9 Dreamliner z Bratislavy, a to na exotický ostrov Maurícius.

Táto udalosť sa tak zapísala nielen do histórie slovenského letectva a cestovného ruchu novým míľnikom, ale zároveň prináša slovenským turistom jedinečnú možnosť objavovať vzdialené destinácie priamo z domáceho letiska. Pri tejto významnej udalosti sme nemohli chýbať. „Sme nesmierne hrdí na to, že môžeme našim klientom priniesť túto exkluzívnu destináciu,“ povedal Juraj Sliacky, country manager Čedoku na Slovensku a dodal: „Veríme, že let na Maurícius s lietadlom Boeing 787-9 Dreamliner otvorí nové možnosti cestovania a že si ho obľúbia nielen milovníci exotických dovoleniek, ale aj nároční klienti, ktorí hľadajú niečo výnimočné.“

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Medzi kontinentmi bez pristávania

Po prvýkrát v histórii bratislavského Letiska M. R. Štefánika bude moderný Boeing 787-9 Dreamliner ponúkať dovolenkárom odlety z Bratislavy do exotiky. Toto špičkové lietadlo ponúka cestujúcim vysoký komfort vďaka priestranným sedadlám, tichému letu, veľkým oknám s výhľadom a najmodernejšiemu zábavnému systému. Boeing 787-9 Dreamliner ponúka pohodlie až pre 355 pasažierov. S dĺžkou bezmála 63 metrov dosahuje vo vzduchu najvyššiu cestovnú rýchlosť 913 kilometrov za hodinu a má dolet viac ako 14-tisíc kilometrov. Ekologické vlastnosti zaručujú o 20 percent nižšiu spotrebu paliva a emisií CO₂. Je tomu tak najmä pre jeho unikátnu konštrukciu. Boeing 787-9 Dreamliner je totiž prvé širokotrupé lietadlo, ktoré je vyrobené z veľkej časti z uhlíkových kompozitov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vybavené môže byť motormi Rolls-Royce Trent 1000 alebo General Electric GEnx. Ide o najmodernejšie letecké motory, ktoré oproti iným pohonným systémom spotrebujú menej paliva a produkujú menej emisií. Oba typy motorov majú maximálny ťah v rozmedzí približne 280–340 kilonewtonov, v závislosti od konfigurácie. Spotreba paliva je približne 2,5 litra leteckého benzínu na 100 km na jedného pasažiera. To je asi o 20 % menej než pri starších modeloch podobnej veľkosti, ako napríklad Boeing 767. Tento typ lietadla doteraz bezpečne prepravil už viac než 900 miliónov cestujúcich na viac ako 4,5 milióna letoch.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na Maurícius a do Thajska

„Spustením charterových letov na Maurícius a thajský ostrov Phuket lietadlom typu Boeing 787-9, tzv. Dreamlinerom, zaznamenáva bratislavské letisko historické chvíle. Doposiaľ na charterových letoch s dovolenkármi z Letiska M. R. Štefánika takýto typ lietadla nikdy nelietal,“ povedal generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Letiska M. R. Štefánika Dušan Novota „Vítame preto, že sa cestovnej kancelárii Čedok podarilo zabezpečiť svojim klientom pohodlné odlety z Bratislavy do exotiky lietadlom kategórie E, ktoré má až tri rôzne triedy – ekonomickú, prémium a biznis light. V spolupráci s Dopravným úradom sme zabezpečili podmienky pre pristátia takýchto typov lietadiel na letisku v Bratislave,“ doplnil Dušan Novota. Dodal, že v ponuke Čedoku ostávajú aj odlety na Zanzibar či prílety z neho, ktoré zabezpečí dopravca Smartwings Boeingom 737max.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pre tých, ktorí si želajú cestovať v maximálnom pohodlí, ponúka Čedok Business Light Class. V tejto exkluzívnej časti kabíny si cestujúci môžu vychutnať jedinečný zážitok vďaka napríklad širokým čiastočne polohovateľným sedadlám či welcome drinku. Zároveň môžu využiť vyšší hmotnostný limit a odbaviť si tak až 30 kilogramov batožiny alebo využiť individuálny servis a palubný zábavný systém.

Exit mobile version