Domov SPRÁVY Doprava Tunel Višňové otvoria vo februári

Tunel Višňové otvoria vo februári

tunel Višňové
Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Národná diaľničná spoločnosť v posledných dňoch roka 2024 dokončila rokovania ohľadom termínu sprejazdnenia tunela Višňové. Diaľničiari uzatvorili dodatky s dodávateľmi stavebnej ako aj technologickej časti tak, aby po organizačnej stránke nič nebránilo odovzdať úsek do užívania motoristom do konca februára 2026.

Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra. Po otvorení pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela bude mať dĺžku 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc. Očakáva sa, že po otvorení tunela sa stanú dopravné kolóny pod Strečnom minulosťou a motoristi cestujúci smerom do Tatier ušetria 20 minút.

Konečne je na stole konkrétny, záväzný a reálny harmonogram prác. Tým sa vyriešili nejasnosti a komplikácie spôsobené rozdelením zákazky na stavebnú a technologickú časť,“ podotkol Filip Macháček, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti. Pred časom diaľničiari podpísali akceleračný dodatok s dodávateľom technologickej časti. Dohoda zabezpečila plnú koordináciu so zhotoviteľom stavebnej časti. Dodatkom sa zamedzilo scenáru, že sa na technológii bude pracovať až po ukončení významnej časti stavebných prác. To by v praxi znamenalo oddialenie sprejazdnenia tunela rádovo v mesiacoch. Vďaka dohode je reálny termín dokončenia, vrátane skúšok, február 2026.

stavebné práce na tuneli Višňové
Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Do užívania bude daný skôr, ako bude celkom hotový

Podpísaný bol dodatok s dodávateľom stavebných prác. Dodatok potvrdzuje koordináciu medzi stavebnou a technologickou časťou. Vďaka dohode budú práce na technológii prebiehať naďalej súbežne s dokončovaním stavebnej časti. Zároveň sa rozdelili stavebné práce tak, aby prioritne boli dokončené objekty nevyhnutné pre bezpečné a komfortné užívanie úseku. Stavebné objekty, ktoré nie sú potrebné pre sprejazdnenie, budú dokončené až následne. Ostatným dodatkom sa priblížil termín odovzdania do užívania a zároveň sa nenavýšila cena.

„Za posledný rok sme so zhotoviteľmi rokovali desiatky náročných hodín. Ak sa nestane nič mimoriadne, tak už začiatkom roka 2026 motoristi budú využívať jeden z najdôležitejších a najočakávanejších úsekov na Slovensku. A viac ako dvadsaťročný príbeh menom Višňové sa uzavrie,“ podotkol Macháček. V súčasnosti sa v tuneli betónuje vozovka, tieto práce začali už 20. novembra.

Zhotoviteľom dostavby tohto úseku je od roku 2021 Združenie Skanska – Višňové na čele so spoločnosťou Skanska SK. Zmluvná cena vzrástla z vysúťaženej ceny takmer 255 miliónov eur bez DPH po množstve zmien zatiaľ na viac ako 320 miliónov eur bez DPH, uvádza denník Štandard. Trojkilometrový tunel Čebrať, ktorý je súčasťou 15-kilometrového úseku Hubová – Ivachnová by mal byť hotový ešte tento rok.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Národná diaľničná spoločnosť
Predchádzajúci článokPrémiový súrodenec Hyundaiu dostal 27″ displej a lepšie svetlá
Nasledujúci článokIkonický Hoonitruck legendárneho Kena Blocka mieri do dražby