Uzávera diaľnice pri Bratislave – v smere zo Žiliny do hlavného mesta – sa cez víkend skončila. Výsledkom je, že odklonili diaľnicu D1 na novú obchádzkovú trasu. Platí tam upravená maximálna rýchlosť.
Motoristi sa namiesto pôvodného ťahu D1 po novom prevezú po novovybudovanej obchádzkovej vetve. Minulý týždeň presmerovali dopravu na obchádzkovú vetvu v smere z Bratislavy, takže motoristi využívajú nové obchádzkové vetvy už v oboch smeroch.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti predstavovala víkendová uzávera D1 od križovatky Bernolákovo (Triblavina) po Zlaté Piesky nevyhnutnosť. Inak by nedokázali presmerovať dopravu na novovybudovanú obchádzkovú vetvu.
Po tomto víkende už Národná diaľničná spoločnosť a zhotoviteľ môžu plynulo rozširovať a modernizovať hlavný ťah D1. Súčasťou stavebných prác bude dvíhanie nivelety diaľnice a vybudovanie nových mostných objektov.
Modernizácia D1 pred Bratislavou a križovatka D1 a D4 predstavujú najvýznamnejšiu dopravnú investíciu na západnom Slovensku, zdôrazňujú diaľničiari. Vo finále vznikne na úseku vysokokapacitná diaľnica, ktorú západoslovenský región nevyhnutne potrebuje.
Znížili maximálnu rýchlosť
Nie je prekvapením, že na obchádzkovej trase pre diaľnicu D1 platí po novom znížená najvyššia povolená rýchlosť.
“V záujme bezpečnej premávky bola znížená maximálna povolená rýchlosť pred každým vyosením pri presmerovaní dopravy v oboch smeroch na 60 km/h. Na úsekoch, ktoré sú súbežné s diaľnicou D1 je maximálna povolená rýchlosť 80 km/h. Jednotlivé maximálne povolené rýchlosti sú uvedené na dopravných značkách,” uviedla Národná diaľničná spoločnosť v stanovisku pre portál startstop.sk.

Odklonili diaľnicu D1, konečne dokončia obchvat
Prepojenie vonkajšieho bratislavského obchvatu (vedúceho cez diaľnicu D4) a D1 odbremeňuje hlavné mesto od tranzitnej dopravy, čo umožní znížiť hluk a znečistenie ovzdušia z dopravy v Bratislave. Odklon tranzitu tak má pozitívny vplyv na životné prostredie i na mieru nehodovosti, popisuje NDS.
Križovatka D1 a D4 má dlhé meškanie. Veľký diaľničný projekt D4 a R7 dokončili už pred rokmi, no štát objednal dôležitú spojnicu diaľnic až neskôr. Bez nej však zostal vonkajší obchvat Bratislavy bez plnohodnotného využitia. Stavbu križovatky a rozšírenia D1 teraz realizuje poľský Budimex. Pre Poliakov ide o premiéru na Slovensku z hľadiska veľkých diaľničných projektov.