Predĺženie rýchlostnej cesty R1 je na spadnutie. Po novom sa už nebude končiť v Banskej Bystrici, ale bude pokračovať ďalej v smere na Slovenskú Ľupču, píše tlačová agentúra TASR.
V akom stave je úsek s dĺžkou tri kilometre, ktorý prinesie predĺženie rýchlostnej cesty R1? Informoval o ňom najnovšie aj minister dopravy Jozef Ráž, ktorý prezradil viacero podrobností.
Výstavba už beží. Vyrúbali stromy, stavebníci zároveň upravujú terén. „Na stavbe sa aktuálne robí pyrotechnický archeologický prieskum, preložky inžinierskych sietí, upravuje sa podložka pod budúcou cestou I/66 a taktiež sa pracuje na zakladaní mostov,“ popisuje minister dopravy Jozef Ráž.
Nový úsek R1 bude mať okrem iného päticu mostov. Terén totiž nie je práve najjednoduchší a dodatočné mosty si vyžiadalo taktiež trasovanie cez Hron. Na vybudovanie mostov sa bude podľa slov Ráža tento rok vo veľkom sústrediť aj stavebná aktivita.
Faktom však je, že predĺženie rýchlostnej cesty R1 sprevádzajú aj problémy. Ide napríklad o nelegálne skládky odpadu. Hoci sú menšie, musia ich samozrejme stále odstrániť, čo môže stavbu časovo zdržať.

R1 povedie do Slovenskej Ľupče
Keďže súčasná okresná cesta trpí pod náporom tisícok vozidiel denne vrátane kamiónov, viacerí obyvatelia stredného Slovenska sa už nevedia dočkať novej diaľnice. Niektorí však o projekte stále nevedia, keďže nová diaľnica ešte len začne byť čoraz viac viditeľná v najbližšom období.
Nová rýchlostná cesta R1 zároveň predstavuje prípravu na ďalší nárast dopravy, s ktorým v regióne dlhodobo počítajú.
Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť aktuálne intenzívne chystajú aj ďalší stavebný projekt, ktorý kompletne predĺži R1ku až po Slovenskú Ľupču. Úsek bude mať dĺžku štyri kilometere. Dátum začiatku jeho výstavbu však zostáva nateraz nespresnený.