Domov SPRÁVY Doprava Otvorili nový úsek diaľnice D1 pri Žiline, súčasťou sú až dva tunely....

Otvorili nový úsek diaľnice D1 pri Žiline, súčasťou sú až dva tunely. Višňové medzi nimi nie je!

Národná diaľničná spoločnosť spustila dnes, 29. januára, do ostrej prevádzky úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka spolu s diaľničným privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina a križovatkou Lietavská Lúčka. Motoristom skráti čas jazdy o 15 minút. Zároveň bude novootvorený úsek slúžiť ako južný obchvat Žiliny.

 

Začiatok úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je v križovatke diaľnic D1 a D3 v Dolnom Hričove. Za križovatkou Hričovské Podhradie, ktorá bola vybudovaná v rámci stavby D1 Vrtižer – Hričovské Podhradie sa diaľnica stáča na východ a prechádza cez vrch Viešky tunelom Ovčiarsko a za ním pokračuje po svahoch údolia potoka Bitarová. Na konci katastrálneho územia Bánová tunelom Žilina vchádza do údolia Rajčianky a obce Lietavská Lúčka. Obec Lietavskú Lúčku trasa diaľnice prekračuje estakádou. Koniec úseku je v križovatke s diaľničným privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina v Lietavskej Lúčke a je totožný so začiatkom stavby úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala.

Diaľnica v číslach

Sprevádzkovanie 11,32 km dlhého úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by malo odľahčiť dopravu na cestách I/18 v lokalite Strážov a I/64 smerom na Rajec. Prinesie vyšší komfort z jazdy, zvýši plynulosť, rýchlosť a bezpečnosť premávky. Zároveň zníži nehodovosť a vysoké zaťaženie hlukom, čím zlepší kvalitu životného prostredia v priľahlých obciach a v meste Žilina. Jeho súčasťou sú dva tunely, Ovčiarsko a Žilina.

Tunel Ovčiarsko je aktuálne so svojou dĺžkou, takmer 2,5 kilometra, najdlhším dvojrúrovým tunelom v prevádzke. Na razenie tunela sa využila nová rakúska tunelovacia metóda. To znamená, že sa nerazí celý profil tunelovej rúry v celku ale prebieha po častiach. Vďaka tomu tak možno postupovať jednak rýchlejšie, jednak využiť horninu a jej tlak ako nosný prvok celej stavby. Tunel Žilina je v dĺžke 687 metrov a bol razený rovnakou metódou ako tunel Ovčiarsko.

Na novom úseku diaľnice okrem dvoch tunelov bolo vybudovaných aj 9 mostov a 2 estakády v celkovej dĺžke 3,7 kilometra.
Cena za výstavbu tohto úseku bola spolufinancovanú Európskou úniou, predstavuje 445,166 mil. eur bez DPH.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTesla Model S prichádza s faceliftom. S klasickým volantom sa rozlúčte
Nasledujúci článokPredávate auto ? Prinášame pár tipov, ako čo najlepšie predať vaše vozidlo.