Domov SPRÁVY Doprava Výstavba R3 na Orave: Obchvat Tvrdošína by mal byť hotový v roku...

Výstavba R3 na Orave: Obchvat Tvrdošína by mal byť hotový v roku 2023

Výstavba R3 na Orave: Obchvat Tvrdošína by mal byť hotový v roku 2033

Pre motoristov na Orave máme dobrú správu: výstavba R3 pokračuje obchvatom Tvrdošína. Nový úsek cesty by mal byť otvorený v roku 2023.

Národná diaľničná spoločnosť prináša nové pozitívne správy, ktoré sa týkajú predovšetkým motoristov na Orave: výstavba rýchlostnej cesty R3 bude pokračovať novým úsekom. Zmluva na výstavbu rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná bola podpísaná vo štvrtok, 25. februára 2021. Nový, takmer 5 kilometrov dlhý obchvat Tvrdošína, ktorý začne slúžiť motoristom v roku 2023, bude mať stavebne pod palcom konzorcium spoločností Hochtief SK, Porr a Hydroekol Dolný Kubín. Zmluvná cena za výstavbu úseku je vyše 62 miliónov eur, stavba bude financovaná zo štátneho rozpočtu.

Obchvat Tvrdošína by mal odľahčiť mesto od tranzitnej dopravy, zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Podľa NDS nový úsek rýchlostnej cesty vodičom skráti čas jazdy a prinesie úsporu pohonných hmôt a pre obyvateľov mesta prispeje k zlepšeniu životných podmienok, predovšetkým znížením hluku, prašnosti a vibrácií, ako tvrdí aj minister financií Eduard Heger.
„Som veľmi rád, že v čase pandémie, keď vládne v ekonomike neistota a ľudia sú plní obáv, bude cesta R3 ďalším verejným stimulom do ochromenej ekonomiky. Dnes o to viac platí, že keď sú zmrazené súkromné investície, musí viac investovať vláda,“ dodal minister.

Novým úsekom R3 by podľa NDS malo po jeho uvedení do prevádzky prechádzať 6 500 vozidiel denne. Výhľadovo sa očakáva zvýšenie dopravnej intenzity na takmer 9,5 tisíc vozidiel denne.

Plánovaný postup prác

Zmluvná lehota výstavby je 822 dní. Zhotoviteľ už v najbližších dňoch začne s prípravnými prácami na zariadení staveniska, realizácii zemných prác, preložkách inžinierskych sietí. Nasledovať budú práce na zakladaní spodných stavieb cestného telesa, múrov a mostov.

Charakteristika a vedenie úseku

Rýchlostná cesta R3 Tvrdošín – Nižná sa napája na existujúci obchvat Trstenej a je vedená zvlneným členitým terénom prevažne v extraviláne. Na konci úseku R3 vedie po vetve križovatky Nižná a prostredníctvom privádzača Nižná sa pripája na súčasnú cestu I/59 cez okružnú križovatku pred vjazdom do Nižnej.

Úsek by ale mal byť postavený v polovičnom profile s úpravou šírkových pomerov na začiatku a konci úseku. V km 3,900 – 4,160 povedie v plnom profile. Za mostom v km 4,160 bude vybudovaná len pravá strana rýchlostnej cesty ukončená v km 4,400 mimoúrovňovou križovatkou s privádzačom.

Obchvat Tvrdošína v číslach
  • celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
  • približne 100 stavebných objektov
  • 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
  • najdlhší most s dĺžkou 248 m
  • viac ako 1800 m protihlukových stien

Zdroj: NDSAS / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Škoda Fabia zamaskovaná na prvých snímkach! Čo prinesie štvrtá generácia ?
Nasledujúci článokVolvo C40 už vystrkuje rožky. Novinky sa dočkáme začiatkom marca!