Domov SPRÁVY Doprava Nemecko opäť plánuje zrušiť neobmedzenú rýchlosť. Podľa odborníkov to ale nemá zmysel

Nemecko opäť plánuje zrušiť neobmedzenú rýchlosť. Podľa odborníkov to ale nemá zmysel

Nemecká diaľnica bez obmedzenia je azda snom každého autičkára. Nemecko je jedinou európskou krajinou, ktorá ponúka časti diaľnice bez akéhokoľvek rýchlostného obmedzenia.

Nemecko je nielen krajinou piva a klobás, no taktiež sa radí medzi špičku v automobilovom priemysle. Predsa len Audi, BMW, Mercedes, Porsche sú ikonami medzi automobilkami. Samotná krajina je azda najväčším automobilovým uzlom v celej Európe. Okrem pretekárskeho pekla, trate Nürburgring sa v tomto štáte nachádzajú aj úseky diaľnice bez rýchlostného obmedzenia.

Práve na týchto úsekoch častokrát môžete naraziť na superšporty rútiace sa cez 300 km/h. Nemecko je práve týmito úsekmi známe po celom svete. Diaľnica bez rýchlostného obmedzenia sa totiž nenachádza nikde. Všetko sa však môže čoskoro zmeniť.

Nemecko má za sebou parlamentné voľby, kde o chlp vyhrala demokratická strana SPD na čele s Olafom Scholzom a z trónu tak zosadili konzervatívcov z CDU/CSU na čele s Angelou Merkelovou. Po 16-tich rokoch vládnutia A. Merkelovej únia CDU/CSU dosiahla svoj najhorší výsledok od roku 1949. Toto víťazstvo tak bude mať aj dopad na cestné komunikácie, nakoľko strana SPD mala vo svojej predvolebnej kampani presadenie maximálnej povolenej rýchlosti 130 km/h. Návrh SPD odobrili aj možní partneri.

Otázka maximálnej povolenej rýchlosti na nemeckých diaľniciach však na stole nie je prvý raz. Pre väčšinu ľudí je diaľnica iba rýchlostnou cestou bez obmedzenia. Samozrejme, majú pravdu. Podľa ADAC-u majú však Nemci na 40% diaľnice dopravné obmedzenia, kde je všade odporúčaná rýchlosť 130 km/h. Obmedzenia sa týkajú prevažne ciest v blízkosti staveniska a zákrut.

„Nemecké diaľnice sú najbezpečnejšími cestami sveta. Problémy s bezpečnosťou však máme skôr na okreskách a na tie sa musíme zamerať,“ povedal nemecký minister dopravy Andreas Scheuer.

Nemá to zmysel, tvrdia odborníci

Môže to znieť akokoľvek šialene, no návrh na obmedzenie rýchlosti nie je spôsobený obavami o bezpečnosť na diaľniciach, tak ako v minulosti. Jedná sa o to, aby bolo životné prostredie čistejšie.

Nemecký hospodársky inštitút sa preto zameral na nemecké diaľnice detailnejšie a zisťoval, ako rýchlo vlastne vodiči na úsekoch bez obmedzenej rýchlosti jazdia. Výsledky sú pritom veľmi zaujímavé, väčšina vodičov vôbec nejazdí tak rýchlo, ako si mnohí myslia.

Z výskumu vyplynulo, že tempo jazdy výrazne ovplyvňuje hustota premávky, ak je totiž na ceste veľa áut, len necelé percento vodičov prekročí rýchlosť 160 km/h. Naopak, viac ako 80% vodičov nedosahuje ani 130 km/h. Najvyšší podiel jázd nad 160 km/h je v noci medzi 22:00 – 04:00, ani vtedy sa však nad tempo 160 km/h nerozbehne viac ako 4% vodičov.

Z výskumu ďalej vyplýva, že zrušenie neobmedzenej rýchlosti na nemeckých diaľniciach by z hľadiska bezpečnosti nemalo prakticky žiadny význam a to ani z pohľadu emisií. Nám neostáva nič iné, iba veriť v to, že tento návrh v Nemecku neprejde a my sa budeme môcť pozrieť na ďalšie zaujímavé videá z tejto diaľnice.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJhindustantimes.com
Predchádzajúci článokTEST Opel Mokka-e, auto mileniálov
Nasledujúci článokEÚ schválila ďalšiu povinnú výbavu vozidiel. Do platnosti vstúpi už v júli 2022