Reklamy na autá už nebudú ako predtým. Vo Francúzsku musia reklamy na autá odporúčať bicykle a iné (alternatívne) spôsoby dopravy. Otázkou zostáva, ako sa s tým dokážu automobilky popasovať.
Každá automobilka potrebuje reklamu. Niektoré automobilky vsádzajú na klasickú reklamu v médiách, iným zase robia výbornú reklamu ich produkty a zákazníci. Veď kedy naposledy ste zazreli v televízií reklamu na taký Rolls-Royce alebo Ferrari? V podstate nikdy, tieto automobilky resp. ich modely nie sú určené pre masovú klientelu ale svojich zákazníkov majú. Tieto automobilky aj keď to nepotrebujú vo Francúzsku s propagovaním bicyklov nebudú mať problém, náročnejšie to bude pre klasickejšie automobilky. Dokonca sa možnosť, teda forma propagovania áut bude len zhoršovať.
Prísna regulácia.
Na obmedzenia propagácie tabakových výrobkov alebo hazardu sú ľudia už zvyknutí. Francúzska vláda však zaraďuje automobily do podobnej kategórie “škodiacich” výrobkov. Od Marca 2022 bude skutočne platiť, že reklamy na automobily budú musieť propagovať chôdzu, bicykle, verejnú dopravu alebo zdieľané automobily. Teda alternatívne formy dopravy, ktoré či už samotná automobilka má k dispozícií alebo nie. Niektoré automobilky majú vo svojom portfóliu k dispozícií elektrické kolobežky alebo skladacie bicykle. Pred pár rokmi, keď sa prvý krát objavila myšlienka obmedzenia automobilov vo Francúzsku, niektorí to označovali za obmedzenie ľudskej slobody.
Bez vysvetlenia.
Francúzska vláda nemá k tomuto kroku žiadne vysvetlenie a tak to rôznym konšpirátorom hrá do karát. Bicykel sa naozaj nedá považovať za zmysluplnú náhradu a tak príde mnohým tento krok absurdný. Od Marca tak nebudete môcť propagovať auto, pokiaľ nespomeniete, aby ľudia v prípade kratšej cesty zvolili chôdzu, bicykel alebo verejnú dopravu. Reklamy na autá tak budú po novom pripomínať reklamy na cigarety, alkohol alebo hazard. Je až úsmevné do akej kategórie škodiacich vecí sa automobil ako taký dostal.
Myslia to smrteľne vážne.
Obmedzením reklamy to nekončí. Francúzi chcú zájsť omnoho ďalej. Konečným cieľom tohto celého je úplný zákaz akejkoľvek propagácie automobilov. Ďalší krok má prísť v roku 2028, kedy nebude možné propagovať automobil, ktorý produkuje viac ako 132 gramov CO2 na jeden kilometer. To znamená nižšiu spotrebu ako 5,3l benzínu, respektíve 4,6l nafty na sto kilometrov. To znamená propagáciu len menej výkonných áut, ktoré až tak človeka neoslnia. To však stále nebude všetko a vo Francúzsku sa to bude stále len zhoršovať. Môžeme teda určite očakávať, že sa postupne z Francúzska tento nápad rozšíri aj do ďalších krajín Európskej únie.