Domov SPRÁVY Doprava Nemci chcú klimatický poplatok za spaľováky. Elektromobily by tak boli lacnejšie

Nemci chcú klimatický poplatok za spaľováky. Elektromobily by tak boli lacnejšie

Predstavte si, že by vláda vydala dokument, ktorý by zaviedol zvýšené poplatky pri registrácii automobilov so spaľovacími motormi. Nie, že by tie naše „registračné poplatky“ nestačili. No mohlo by viesť umelé znevýhodnenie spaľovacích motorov k vyšším predajným číslam elektromobilov ? V Nemecku to chcú skúsiť.

Nemecké ministerstvo pre životné prostredie a hospodárstvo (BMWK) vydalo strategický dokument, v ktorom navrhuje, že klimatický poplatok za nové registrácie áut so spaľovacím motorom by mohol pomôcť elektromobilom stať sa lacnejšími ako ich ekvivalenty na fosílne palivá. V dokumente sa spomína najmä to, že klimatický poplatok závislý od hodnôt emisii CO2 by sa použil v kombinácii s pokračujúcim príplatkom za nákup elektrického auta. Nemecký minister Robert Habeck zvažuje zvýšenie zdanenia firemných áut pre autá s fosílnym spaľovaním prostredníctvom zdanenia navýšeného príjmu za čisté spaľovacie autá.

Lepšia klíma vďaka vyšším cenám ?

V praxi to znamená, že by sa ceny automobilov so spaľovacími motormi navýšili, aby sa vyrovnali vyšším cenám elektrických vozidiel. Cieľom je zvýhodniť nákup elektrických vozidiel, nakoľko by ceny boli pomerne vyrovnané so spaľovacími vozidlami.

Minister životného prostredia a hospodárstva Robert Habeck spolu s federálnym ministrom financií Christianom Lindnerom a ministrom dopravy Volkerom Wissingom nedávno dostali spoločný list od 13 spoločností vrátane Aldi Süd a Ikea. V tomto liste spomenuté spoločnosti žiadajú o zmenu stimulov na ochranu životného prostredia. Šetrná mobilita a najmä prestavba vozového parku na e-autá má viesť k zlepšovaniu stavu životného prostredia a klímy.

ssangyong-torres-evx

Neplnia sa ciele

Nemecká vláda minulý týždeň predstavila núdzový program ochrany klímy v reakcii na nesplnenie vlastných klimatických cieľov, najmä v sektore dopravy. Stále však chýbala revízia privilégií pre firemné autá. To aj napriek vládnemu cieľu mať do roku 2030 na cestách približne 15 miliónov elektrických áut. Aktuálne sa však tieto ciele nedarí napĺňať, nakoľko ľudia stále viac preferujú vozidlá so spaľovacími motormi. Ich kúpne ceny sú v rádoch percent nižšie v porovnaní s elektrickými ekvivalentmi.

Podľa Nemeckého Spolkového úradu pre motorovú dopravu (KBA) vzrástli registrácie elektromobilov v prvom štvrťroku 2022 o 26 percent v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021. Správa podnikovej poradenskej spoločnosti PwC však varuje, že Nemecku sa nepodarí dosiahnuť cieľ 15 miliónov elektrických áut do roku 2030 kvôli nedostatku nabíjacích miest a navrhuje 10 miliónov ako realistickejší údaj pre rok 2030. Nemecko má problém plniť svoje záväzky v rámci elektromobility, čo my a naše Slovensko?

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJcleanenergywire.org
Predchádzajúci článokHyundai Ioniq 5 a Kia EV6 hlásia zvolávačku. Vozidlá sa môžu samé odbrzdiť
Nasledujúci článokMG odhaľuje novinku. MG 7 láka svojim ostrým, športovým vzhľadom