Nultý obchvat Bratislavy slúži vodičom prímestských častí a samotným vodičom už rok. Medzitým sa však objavila nie jedna kauza ohľadom tejto stavby napriek tomu to bola ale najrýchlejšia stavba cestnej komunikácie takéhoto rozsahu.
Otvorenie nultého obchvatu Bratislavy sa konalo už pred rokom. Čas plynie naozaj neskutočne rýchlo a nultý obchvat je stále milovaný aj nenávidený. Výstavbu zastrešovalo konzorcium D4R7 Construction s.r.o. To pozostáva z dvoch medzinárodných spoločností. Prvou firmou je španielska Ferrovial Agroman a druhou spoločnosťou je rakúsky PORR Bau. Tento okruh má dohromady 59 kilometrov, na ktorých sa nachádza 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií.
Výstavba obchvatu európskeho významu nebola jednoduchá. Podieľalo sa na nej 1.500 ľudí a 300 ďalších subdodávateľov. Nakoľko sa jednalo o nie malú stavbu, potrebné boli povolenia napríklad od enviromentalistov a ďalšie administratívne povolenia a súhlasy na spravenie projektu. Ide o najlepší projekt na území Slovenska, ktorý spĺňa najprísnejšie európske štandardy. Aj keď sa to možno nejavilo tak rýchlo, ide o najrýchlejšie postavený projekt v takomto rozsahu na území SR.
Okrem toho, že nie každý sa s týmto dielom stotožňuje, treba pripomenúť, že Bratislavský obchvat dostal cenu Medzinárodnej federácie stavebného betónu za dizajn Lužného mosta, ktorý vedie cez Dunaj. Príjemným zadosťučinením je aj to, že toto ocenenie sa udeľuje iba každé 4 roky. Ďalšiu vec, ktorú pripomenieme je, že na jazdu po tejto ceste je potrebné mať zakúpenú diaľničnú známku. Stále sa ešte nájdu vodiči, ktorí o tom nevedia.
Po vybudovaní obchvatu D4R7 sa cesta zo Šamorína do centra Bratislavy skrátila až o polovicu. Ak ste obyvateľmi týchto končín, určite si pamätáte nekonečné rady od Šamorína / Dunajskej Lužnej až do Bratislavy. Niekedy tieto rady trvali aj hodinu a pól. Teraz ste za 25 minút v centre. Okrem času sa samozrejme zlepšila aj životná úroveň v priľahlých obciach ako spomínaná Dunajská Lužná alebo Rovinka. Okrem lepších ciest nám však pribudol v Bratislave aj šiesty most cez Dunaj, ktorý spája Rusovce s Ketelcom. Aj vďaka nemu sa aspoň čiastočne odľahčila nákladná doprava na prístavnom moste.
Ako sa hovorí, nič nie je dokonalé a aj D4R7 má svoje muchy akým je napríklad spojenie, respektíve napojenie na diaľnicu D1 v smere z a do Trnavy. Tu napojenie zatiaľ nevyšlo, no podľa aktuálnych informácií by k napojeniu na D1 v okolí Ivanky pri Dunaji malo dôjsť v najbližších rokoch.