Domov SPRÁVY Doprava Chlípni taxikári dostali od Boltu po prstoch

Chlípni taxikári dostali od Boltu po prstoch

Aplikácia Bolt tento týždeň spustila viacero nových prvkov, ktoré zaručia vyššiu bezpečnosť používateľov aplikácie.

Bolt po sérii medializovaných informácií o obťažovaní žien v taxíkoch zakročil. Zavádza nové opatrenia, ktoré majú zvýšiť bezpečnosť cestujúcich v taxíkoch a zamedziť neželanému obťažovaniu. Doposiaľ sa používatelia aplikácie navzájom mohli kontaktovať buď priamo cez aplikáciu (formou chatu alebo hovoru), alebo štandardným telefonickým hovorom. Dnes je už druhá možnosť minulosťou, Bolt zaviedol tzv. maskovanie telefónnych čísel. „Tento bezpečnostný prvok obmedzí informácie o používateľoch aplikácie iba na nevyhnutné minimum. Vodič s cestujúcim si síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla. Jediný údaj, ktorý teda vodič o cestujúcom bude mať, je jeho krstné meno,“ vysvetľuje Eduard Suchánek, country manager Bolt na Slovensku.

Zdieľanie polohy aj SOS tlačidlo

Okrem tejto novinky má Bolt v aplikácii aj ďalšie bezpečnostné funkcie. Patrí k nim napríklad funkcia zdieľania podrobností o jazde. Cestujúci môže jedným kliknutím v aplikácii poslať podrobnosti o prebiehajúcej jazde a zazdieľať polohu vozidla na mape niekomu blízkemu. Od tohto týždňa to isté môže urobiť už aj partnerský vodič. Dôležitým prvkom sú aj tzv. „hviezdičky“, teda hodnotenie vodičov a cestujúcich. Po každej jazde je cestujúci vyzvaný, aby udelil partnerskému vodičovi hodnotenie formou hviezdičiek. Tie sú neustále monitorované a umožňujú prípadne blokovať tých vodičov, ktorí porušujú podmienky používania služby.

Platí to však aj naopak, cestujúcich po jazde hodnotia aj partnerskí vodiči a tiež ich aplikácia môže zablokovať. „Ak dlhodobé hodnotenie partnerského vodiča klesne pod 4,5, je z bezpečnostných dôvodov dočasne zablokovaný a kontaktuje ho náš špecialista na starostlivosť o zákazníkov, aby s ním prebral dôvody nízkeho hodnotenia,“ dopĺňa E. Suchánek. V prípade, že si používatelia navzájom „nesadnú“ a jeden z nich dá druhému len jednu hviezdičku, aplikácia ich už v budúcnosti neprepojí.

Pre všetkých používateľov aplikácie je samozrejmosťou aj zákaznícka podpora, ktorá je k dispozícii od 7. hodiny rannej až do 2. hodiny po polnoci a rieši všetky podnety. Bezpečnostnou novinkou je tlačidlo „Pomoc v núdzi“, ktoré cestujúcim umožňuje rýchlo a diskrétne upozorniť bezpečnostný tím a tiež kontaktovať tiesňovú linku priamo z aplikácie Bolt. Podobné SOS tlačidlo je sprístupnené aj pre partnerských vodičov, ktorí ho budú môcť rovnako v prípade núdze využiť, ich hovor bude tiež priamo presmerovaný na číslo 112.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVedeli ste to? Nemeckí sánkari ladia formu prostredníctvom technológií od BMW
Nasledujúci článokMuž videl nové Clio. Poviem vám, ako bude vyzerať