startstop

Porsche Macan Turbo má 639 koní a úplne novú platformu

Foto: Porsche

Porsche v Singapure predstavilo úplne novú generáciu modelu Macan. Najväčšou zmenou je, že prišiel o spaľovacie motory. Na začiatku predaja bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách ako Macan 4 a Macan Turbo.

Nebudeme dlho chodiť okolo horúcej kaše. Porsche Macan 4 disponuje výkonom 408 koní, Turbo ich má až 639. Maximálny krútiaci moment je 650, respektíve 1 130 Nm. To zaručuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximálku 220 km/h v prípade Macanu 4 a len 3,3 sekundy a najvyššiu rýchlosť 260 km/h v prípade Macanu Turbo.

Foto: Porsche

Elektromotory čerpajú energiu z lítium-iónovej batérie s celkovou kapacitou 100 kWh, z čoho je využiteľných 95 kWh. Porsche Macan je vôbec prvým automobilom koncernu Volkswagen používajúcim podvozkovú platformu Premium Platform Electric (PPE) s 800-voltovou architektúrou. Táto platforma umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 270 kW. Na vhodnej nabíjacej stanici tak bude možné vozidlo nabiť z 10 na 80 % približne za 21 minút. Štandardom bude palubná nabíjačka s výkonom 11 kW. Dojazd v zmysle noriem WLTP je 613 km (Macan 4), resp. 591 km (Macan Turbo).

Foto: Porsche
Aktívna aerodynamika

Plytký sklon kapoty a výrazné blatníky dodávajú Macanu dlhému 4 784 mm, širokému 1 938 mm a vysokému 1 622 mm, dynamický vzhľad aj vtedy, keď stojí. Novinka používa až 22-palcové kolesá. Rázvor sa medzigeneračne predĺžil o 86 mm na celkových 2893 mm. Skrátili sa však previsy na oboch koncoch karosérie. Predné svetlomety sú rozdelené na dve časti. Plochá horná svetelná jednotka so štvorbodovými dennými svetlami je zapustená do blatníkov a zvýrazňuje šírku auta. Modul hlavného svetlometu s voliteľnou technológiou Matrix-LED je v prednej časti položený o čosi nižšie.

Foto: Porsche

Porsche spája svoju typickú dizajnovú DNA s aerodynamikou optimalizovanou pre dojazd. Vďaka Porsche Active Aerodynamics (PAA) s aktívnymi a pasívnymi prvkami a koeficientom aerodynamického odporu 0,25 je nový Macan jedným z najefektívnejších SUV na trhu. Systém PAA zahŕňa adaptívny zadný spojler, aktívne chladiace klapky na predných prívodoch vzduchu a flexibilné kryty na plne utesnenom spodku. Vzduchové clony pod modulom svetlometov a nízko položená predná časť optimalizujú prúdenie vzduchu. Vzadu sa o aerodynamickú účinnosť starajú bočné odtrhávacie hrany a difúzor.

Elektrifikácia viedla v tomto prípade k zväčšeniu batožinového priestoru. Porsche Macan tak v závislosti od modelu a výbavy ponúkne batožinový priestor s objemom 540 litrov. Okrem toho je tu aj „frunk“, druhý batožinový priestor pod prednou kapotou s objemom 84 litrov. To je dohromady o 136 litrov viac ako pri predchádzajúcom modeli. Po sklopení zadných sedadiel sa kapacita batožinového priestoru zväčší na 1 348 litrov. Čo sa týka ťažnej kapacity, Macan po novom zvládne utiahnuť príves s hmotnosťou 2000 kg.

Foto: Porsche
Porsche Driver Experience

Automobil je ďalej vybavený najnovšou generáciou konceptu ovládania palubných funkcií Porsche Driver Experience s tromi obrazovkami vrátane samostatne stojaceho 12,6-palcového zakriveného prístrojového panelu a 10,9-palcového centrálneho displeja. Aj spolujazdec si môže počas jazdy prezerať informácie, upravovať nastavenia informačného systému alebo streamovať video obsah prostredníctvom vlastnej (príplatkovej) 10,9-palcovej obrazovky. Porsche Driver Experience po prvýkrát obsahuje aj head-up displej s technológiou rozšírenej reality. Virtuálne prvky, ako sú navigačné šípky, sú vizuálne integrované do skutočného sveta. Obraz sa vodičovi zobrazí na vzdialenosť 10 metrov, čo zodpovedá veľkosti 87-palcového displeja.

Porsche Macan 4 aj Macan Turbo sú vybavené pohonom všetkých kolies. Dva elektromotory sú riadené výkonovou elektronikou takmer v reálnom čase. Elektronicky riadený systém Porsche Traction Management (ePTM) pracuje približne päťkrát rýchlejšie ako konvenčný systém pohonu všetkých kolies a dokáže reagovať na prešmykovanie do 10 milisekúnd. Rozdelenie pohonu všetkých kolies sa navyše riadi zvoleným jazdným programom. K trakcii, jazdnej stabilite a priečnej dynamike Macanu Turbo prispieva aj elektronicky riadená uzávierka diferenciálu zadnej nápravy Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Foto: Porsche

Modely Macan so vzduchovým odpružením sú vybavené elektronickým riadením tlmenia Porsche Active Suspension Management (PASM). To sa dá voliteľne kombinovať aj s odpružením s oceľovými pružinami. PASM teraz obsahuje aj tlmiče s dvojventilovou technológiou. Vďaka rozsiahlejšej mape tlmičov to vedie k širšiemu spektru medzi komfortom a výkonom. Vďaka tomu sú rozdiely medzi jazdnými programami ešte citeľnejšie.
Macan dostal aj riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia päť stupňov.

Exit mobile version