startstop

Dacia Spring má za sebou radikálny facelift

Foto: Dacia

Dacia Spring splnila úlohy, ktoré sa od nej žiadali. Od roku 2022 sa predalo viac než 140-tisíc kusov, ponúkla možnosť batériového pohonu pre ľudí aj firmy s obmedzeným finančným rozpočtom a pomohla im znížiť náklady na jazdenie. Konkurencia však nespí, a preto prešiel tento model modernizáciou, aby si aj naďalej dokázal udržať vysoké predajné čísla. 

Úpravy exteriéru prinášajú vzhľad Springu do súladu s najnovším dizajnovým jazykom značky Dacia, ktorý je najlepšie viditeľný na novej generácii modelu Duster. Po jeho vzore dostala Dacia Spring outdoorovejšiu vizáž, na karosérii sa nachádza hneď niekoľko plastových obložení a vďaka štvorcovým podbehom kolies vyzerá robustnejšie. S novým dizajnovým smerom značky korešponduje aj tvar a grafika predných i zadných svetlometov.

Foto: Dacia

Podstatnejšie zmeny však boli implementované v kabíne. Dacia Spring má úplne novú prístrojovú dosku aj palubovku. Okrem sedempalcového digitálneho prístrojového panelu a 10-palcového dotykového displeja má teraz kabína prepracované ovládanie klimatizácie a nový vzhľad vetracích otvorov. Aktualizovaný volant má nové firemné logo DC a čo je dôležitejšie, dá sa výškovo nastaviť. Nový je tiež volič prevodovky spolu s držiakom na smartfón. Na týchto zmenách je zreteľne vidieť pozitívny vplyv konkurencie, najmä z Číny, ktorá dokáže predávať elektromobily s podobnými parametrami, avšak nie s takou sparťanskou výbavou, akú sme v prípade modelu Spring videli doteraz.

Foto: Dacia
Ahoj, Frank

Aj keď Spring nie je rozmerovo príliš veľký, bez problémov odvezie štyroch pasažierov, ktorým ponúkne priestor pod prednou kapotou s objemom 35 litrov aj kufor vzadu s objemom 308 litrov, čo je o 6 litrov viac ako predtým. Ďalšie odkladacie priestory rozmiestnené po kabíne ponúknu na uloženie drobností ďalších 33 litrov. V závislosti od úrovne výbavy používa Spring 15 alebo 16-palcové kolesá. S faceliftom debutujú farby karosérie Safari Beige a Brick Red. Základná verzia používa elektromotor s výkonom 45 koní, silnejšia dosahuje výkon 65 koní. Batéria s kapacitou 26,8 kWh vystačí na dojazd 220 km. Jej nabitie z 20 na 80 percent cez 30 kW DC nabíjačku trvá 45 minút. Palubná AC nabíjačka teraz podporuje obojsmerné nabíjanie, takže môže napájať iné elektrické spotrebiče.

Foto: Dacia

Facelift sa nezameral na zvýšenie dojazdu, pretože po analýze údajov zozbieraných z informačno-zábavného systému predfaceliftového modelu Dacia vyhodnotila, že majitelia najazdia na svojich autách približne 37 kilometrov denne. A až 90 % všetkých ciest je kratších ako 70 kilometrov. Údaje tiež ukázali, že Spring jazdí priemernou rýchlosťou 37 km/h a 75 % majiteľov nabíja svoje autá doma. Dacia tiež prízvukuje, že Spring zostáva jediným dostupným elektromobilom v Európe, ktorý váži menej ako 1 000 kilogramov. Aj keď má nová verzia viac štandardnej výbavy a lepšie asistenčné systémy, aby spĺňala predpisy Európskej únie, pribrala len 6 kg. Plne naložená verzia v najvyššej výbave stále váži len 984 kilogramov.

Foto: Dacia
Exit mobile version