Elon Musk raz napísal, že nenávidí reklamu. Spomalenie rastu predaja elektromobilov však donútilo aj Teslu, aby zvýšila výdavky na propagáciu jej produktov.
Tesla bola v mediálnych kruhoch známa svojou averziou voči reklame. Ako však informuje The Wall Street Journal, v poslednom čase spoločnosť markantne zvýšila výdavky na reklamu a to nielen na platformách, ktoré vlastní samotný Musk. Podobne ako niektoré iné úspešné startupy sa aj Tesla spoliehala na ústne odporúčania prvých používateľov a stúpajúcim verejným záujmom o osobu Elona Muska. Napriek tomu, že Tesla v minulosti neinzerovala, mohla sa spoľahnúť na dostatočné mediálne pokrytie svojich aktivít, vďaka čomu mala vždy dostatok objednávok na nové vozidlá. Na výročnom zasadnutí Tesly v máji 2023 však Elon Musk zmenil postoj k reklame, keď jeden k akcionárov navrhol, aby spoločnosť zvážila výdavky na reklamu. Musk odpovedal, že “skúsime malú reklamu a uvidíme, ako to pôjde“.
Viac ako 6 miliónov do digitálnej reklamy
Podľa odhadov Vivvix, divízie spoločnosti MediaRadar na sledovanie reklám minula Tesla v minulom roku na reklamu približne 6,4 milióna dolárov. Už to je zásadný nárast oproti roku 2022, keď minula približne 175-tisíc dolárov. V porovnaní s konkurenčnými automobilka však ide o skutočne zanedbateľné číslo. Napríklad koncern General Motors minul na reklamu v roku 2023 3,5 miliardy dolárov.
Najviac reklamného obsahu smeruje Tesla na YouTube, Facebook, Instagram a X. Nová reklamná kampaň propaguje Model Y so zábermi na kovboja a továrne Giga Texas v Austine v Texase. Nedávne reklamy na YouTube zahŕňajú obsah zameraný na rodinu s obrázkami detí na zadných sedadlách či detí hrajúcich videohry na obrazovkách vnútri vozidla, zmienky o päťhviezdičkovom hodnotení bezpečnosti Modelu Y a popis plánovača výletov, ktorý môže poskytnúť návrhy na cesty na základe umiestnení nabíjacích staníc Tesla.
Tesla v januári varovala pred spomalením rastu v roku 2024. Na to zareagovali aj ceny akcií, ktoré sa v tomto roku zatiaľ prepadli o 30 %. Podľa odborníkov, kto chcel, si už Teslu kúpil, a spoločnosť sa teraz musí zamerať na spotrebiteľov na masovom trhu. Ak chce byť v tomto smere úspešná, bude musieť podstatne viac investovať do reklamy, aj keď pravdepodobne to nebude robiť v takom veľkom rozsahu ako konkurencia.