Stále platí, že Maserati GranCabrio aktuálnej generácie je nádherný kus auta. V novej verzii sme sa dočkali elektromotorov namiesto osemvalca.
Začiatkom marca sme vás informovali o novej generácii veľmi obľúbeného Maserati GranCabrio. Ešte sme si nestihli ani zvyknúť na jeho novu tváričku a už tu máme novú verziu – Maserati GranCabrio Folgore. Na prvý pohľad si to nevšimnete, avšak novinka prišla o jednu veľmi zásadnú vec, minimálne pre petrolheadov.
![Maserati GranCabrio Folgore](https://www.startstop.sk/wp-content/uploads/2024/04/Small-23887-MaseratiGranCabrioFolgore.jpg)
Ako šafránu
Talianska automobilka vidí dieru na trhu a nekompromisne si ide za svojim cieľom. V segmente luxusných elektrických kabrioletov toho na výber veľa nemáte, a tak novinka s celým názvom Maserati GranCabrio Folgore má nabehnuté na to, aby sa stala predajným hitom. Už prívlastok Folgore naznačuje, v čom je nová verzia iná. Tak, ako v prípade uzavretého GT-čka, aj verzia bez strechy produkuje brutálny výkon ukrytý v nádhernej karosérii, lahodiacej každému oku. Tí, ktorí si nepotrpia len na vzhľad, ale pri jazde mestom bez strechy by boli radi sprevádzaní poriadnou zvukovou kulisou, toto auto nie je.
![Maserati GranCabrio Folgore](https://www.startstop.sk/wp-content/uploads/2024/04/Small-23853-MaseratiGranCabrioFolgore.jpg)
Rovnako ako GT
Maserati GranCabrio Folgore využíva rovnakú 800V architektúru a o pohon sa tiež totožne ako v GT-čku starajú tri elektromotory. Jeden je umiestnený na prednej náprave a dva na zadnej. V tejto konfigurácií systémový výkon dosahuje hodnoty až 560 kW, teda 761 konských síl. Samozrejme, nechýba funkcia MaxBoost, ktorá krátkodobo navýši dostupný výkon až na 610 kW, teda 830 koní. V tomto momente maximálny krútiaci moment dosahuje ohromnej hodnoty 1350 Nm. Inteligentný systém pohonu všetkých štyroch kolies s vektorovaním krútiaceho momentu dokáže v rámci správne zvoleného jazdného režimu preniesť všetok výkon výhradne na zadnú nápravu.
![Maserati GranCabrio Folgore](https://www.startstop.sk/wp-content/uploads/2024/04/Small-23839-MaseratiGranCabrioFolgore.jpg)
Takmer pol tony
Oproti uzavretej verzii s obdobným pohonom GranCabrio pribralo 80 kilogramov. Komu sa to zdá veľa, radšej preskočte nárast hmotnosti oproti verzii s konvenčným, spaľovacím motorom V6. Klasická verzia bez strechy podľa výrobcu váži presne 1895 kg. Elektrická verzia rovnakého auta váži až 2340 kg. Celkovo hmotnosť narástla o 445 kg, čo je už poriadna váha. Pri tejto hmotnosti pravdepodobne nepomôže ani ideálne rozloženie hmotnosti 50:50. Avšak treba priznať, že novinka zvládne aj s takou hmotnosťou šprint z 0 na 100 km/h za slušných 2,8 sekundy, pričom jeho maximálna rýchlosť je 290 km/h.