Domov SPRÁVY Elektromobilita Nemecký Handelsblatt: Predaj EV je slabý, Mercedes urobil rázny krok

Nemecký Handelsblatt: Predaj EV je slabý, Mercedes urobil rázny krok

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je pripravený dramaticky znížiť svoje investície do vývoja celkom novej platformy pre elektrické vozidlá. V projekte vývoja platformy pre budúce generácie luxusných elektromobilov sa rozhodol sa nepokračovať.  

Nová platforma s názvom MB.EA Large sa mala stať základom pre budúce generácie elektromobilov radu EQE, EQS, EQE SUV a EQS SUV. Vývoj tento platformy mal byť dokončený v roku 2028. Teraz však nemecký Handelsblatt prichádza s informáciou, že Mercedes-Benz sa vývoj tejto platformy rozhodol zrušiť. Nemecká finančná publikácia uviedla, že rozhodnutie bolo prijaté kvôli slabému predaju existujúcich modelov EQE a EQS, pričom citovala informácie poskytnuté štyrmi zasvätenými osobami nezávislými od seba. Britský Autocar oslovil Mercedes so žiadosťou o vyjadrenie.

Mercedes EQS SUV
Foto: Mercedes-Benz
Koniec veľkých plánov

Podľa Handelsblatt rozhodnutie zrušiť plány pre MB.EA Large je súčasťou širšej zmeny usporiadania budúcich vývojových aktivít značky Mercedes-Benz. Automobilka nedávno odložila svoj cieľ dosiahnuť 50 % podiel predaja elektromobilov (plug-in hybridných a elektrických vozidiel) v roku 2025 na rok 2030. Taktiež upustila od plánov predávať elektrické autá až do roku 2030 “na trhoch, kde to podmienky dovolia”.

Investičné úspory, ktoré prinesie zastavenie vývoja a zmien infraštruktúry vo výrobných závodoch s cieľom prispôsobiť sa novej platforme, sa odhadujú na 4 až 6 miliárd eur.  Mercedes-Benz pôvodne plánoval vyvinúť dve verzie MB.EA – MB.EA Medium pre nadchádzajúci sedan  EQC a SUV EQC a MB.EA Large pre väčšie autá zamerané na luxus. Po zrušení tejto konštrukcie chce Mercedes-Benz ďalej rozvíjať platformu EVA2, ktorá tvorí základ existujúcich modelov EQE a EQS, s architektúrou 800 V nabíjania, ktorá nahradí dnes používaný 400 V systém. Ďalšie zmeny plánované pre platformu EVA2 zahŕňajú novú technológiu batériových článkov a účinnejšie elektromotory pre dlhší dojazd.

Mercedes EQS
Foto: Mercedes-Benz
Tak aké sú plány? 

Zastavením vývoja MB.EA Large sa očakáva, že Mercedes-Benz vyvinie nástupcov dnešnej siedmej generácie triedy S, štvrtej generácie GLE SUV, tretej generácie GLE Coupé a tretej generácie GLS ako spaľovacie modely s možnosťou plug-in hybridu, založené na aktualizovanej verzii dnešnej platformy MRA. Budú sa predávať spolu so svojimi elektrickými ekvivalentmi založenými na modernizovanej platforme EVA2. Spolu s MB.EA Medium, má Mercedes-Benz údajne pevné plány na vývoj MMA (pre kompaktné elektromobily), MB.AMG (športové vozidlá) a MB.VAN (úžitkové vozidlá).

Platforma MMA, koncipovaná na podporu elektrických aj spaľovacích pohonov, bude základom tretej generácie modelov CLA, CLA Shooting Brake, GLA tretej generácie a druhej generácie GLB. Nová štruktúra plánuje zdieľať architektúru elektrického hnacieho ústrojenstva s MB.EA Medium. Platforma MB.AMG, ktorá má v roku 2025 vyjsť ako čisto elektrická architektúra, má byť základom nástupcu 4-dverového kupé AMG GT, ako aj nového úzko súvisiaceho modelu AMG SUV. Platforma MB.VAN, ktorá má byť uvedená na trh v roku 2026, bude spočiatku tvoriť základ nástupcu dnešného Mercedesu EQV a potom sa použije aj v iných úžitkových vozidlách.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJHandelsblatt
Predchádzajúci článok9000 eur. Polievkový guru ukazuje svetu, ako vyrobiť lacné EV
Nasledujúci článokAuto so slávnym menom bude vznikať v Trnave, toto všetko ponúkne