Domov SPRÁVY Elektromobilita Volkswagen chystá elektromobil za 20 000 €

Volkswagen chystá elektromobil za 20 000 €

Foto: Volkswagen

Volkswagen potvrdil plány na výrobu malého elektromobilu, ktorý bude uvedený na trh v Európe s cenou 20 000 €.

Základný, cenovo dostupný elektromobil je novým projektom nemeckej automobilky. Cieľ tohto elektromobilu je jasný – musí byť dostatočne lacný, aby si ho mohla dovoliť široká verejnosť. Tento malý a cenovo dostupný elektromobil bude údajne menší ako pripravovaný model Volkswagen ID.2 a Cupra UrbanRebel, ktorého uvedenie je už naplánované na rok 2025. Tieto elektromobily od značky Cupra a VW v hodnote 25 000 € sú súčasťou plánov ‘Brand Core Group’, aby sa automobily stali cenovo dostupnými, i keď nie tak cenovo dostupné ako spomínaný model.

Momentálne je najdostupnejší elektromobil na našom trhu Dacia Spring, ktorého cena sa začína na úrovni 16 900 € a konkurencia do roku 2027 bude veľká. Koncom júna tohto roku bude taktiež predstavený malý a lacný elektromobil od kórejskej automobilky Hyundai. Koncern Volkswagen už v dnešnej dobe ponúka širokú škálu elektromobilov. Najlacnejší z momentálnej ponuky je Volkswagen ID.3, ktorý začína na cenovke 35 990 €. Ponúka batériu s kapacitou 62 kWh, rýchlonabíjanie s výkonom 120 kW, pohon zadnej nápravy a výkon 204 koní.

Volkswagen ID.3
Foto: Volkswagen

Thomas Schäfer, šéf značky VW, povedal: „Sľubom našej značky je elektromobilita pre všetkých. Táto úloha sa stala náročnejšou kvôli rastúcim nákladom na energiu, materiál a suroviny.“

Nevyzerá to ružovo

Očakáva sa, že opatrenia na zlacnenie elektrických vozidiel povedú k zvýšeniu predaja a záujmu vodičov vzhľadom na obavy o dojazd a životnosť batérií. Štatistiky totiž ukázali, že predaj elektrických vozidiel klesol v Európe o 23 percent.

Motiváciou VW Group pre vývoj lacného elektromobilu sú čínski nováčikovia ako BYD. V súlade so stratégiou „z Európy, pre Európu“ automobilka uviedla, že menší model sa bude vyrábať v rôznych európskych lokalitách, aby sa znížili výrobné emisie a náklady. Hoci Schäfer dodal, že na úspech je potrebná politická podpora a konkurenčné rámcové podmienky. Automobilka chce využiť marketing nostalgie prvého auta. Oliver Blume, šéf skupiny VW, povedal: “Generácie ľudí spájajú silné značky koncernu Volkswagen s ich prvým autom – a s cenovo dostupnou mobilitou. Ako skupina so silnými značkami preberáme túto spoločenskú zodpovednosť dodnes.”

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTop Gear
Predchádzajúci článokMasívna podpora nákupu elektromobilov, rozdelia až 1,6 miliardy
Nasledujúci článokIdú proti bratislavskej parkovacej politike: Mesto zaplatí obyvateľom za to, že prestanú používať auto