startstop

Volkswagen chystá elektromobil za 20 000 €

Foto: Volkswagen

Volkswagen potvrdil plány na výrobu malého elektromobilu, ktorý bude uvedený na trh v Európe s cenou 20 000 €.

Základný, cenovo dostupný elektromobil je novým projektom nemeckej automobilky. Cieľ tohto elektromobilu je jasný – musí byť dostatočne lacný, aby si ho mohla dovoliť široká verejnosť. Tento malý a cenovo dostupný elektromobil bude údajne menší ako pripravovaný model Volkswagen ID.2 a Cupra UrbanRebel, ktorého uvedenie je už naplánované na rok 2025. Tieto elektromobily od značky Cupra a VW v hodnote 25 000 € sú súčasťou plánov ‘Brand Core Group’, aby sa automobily stali cenovo dostupnými, i keď nie tak cenovo dostupné ako spomínaný model.

Momentálne je najdostupnejší elektromobil na našom trhu Dacia Spring, ktorého cena sa začína na úrovni 16 900 € a konkurencia do roku 2027 bude veľká. Koncom júna tohto roku bude taktiež predstavený malý a lacný elektromobil od kórejskej automobilky Hyundai. Koncern Volkswagen už v dnešnej dobe ponúka širokú škálu elektromobilov. Najlacnejší z momentálnej ponuky je Volkswagen ID.3, ktorý začína na cenovke 35 990 €. Ponúka batériu s kapacitou 62 kWh, rýchlonabíjanie s výkonom 120 kW, pohon zadnej nápravy a výkon 204 koní.

Foto: Volkswagen

Thomas Schäfer, šéf značky VW, povedal: „Sľubom našej značky je elektromobilita pre všetkých. Táto úloha sa stala náročnejšou kvôli rastúcim nákladom na energiu, materiál a suroviny.“

Nevyzerá to ružovo

Očakáva sa, že opatrenia na zlacnenie elektrických vozidiel povedú k zvýšeniu predaja a záujmu vodičov vzhľadom na obavy o dojazd a životnosť batérií. Štatistiky totiž ukázali, že predaj elektrických vozidiel klesol v Európe o 23 percent.

Motiváciou VW Group pre vývoj lacného elektromobilu sú čínski nováčikovia ako BYD. V súlade so stratégiou „z Európy, pre Európu“ automobilka uviedla, že menší model sa bude vyrábať v rôznych európskych lokalitách, aby sa znížili výrobné emisie a náklady. Hoci Schäfer dodal, že na úspech je potrebná politická podpora a konkurenčné rámcové podmienky. Automobilka chce využiť marketing nostalgie prvého auta. Oliver Blume, šéf skupiny VW, povedal: “Generácie ľudí spájajú silné značky koncernu Volkswagen s ich prvým autom – a s cenovo dostupnou mobilitou. Ako skupina so silnými značkami preberáme túto spoločenskú zodpovednosť dodnes.”

Exit mobile version