startstop

Za 6 mesiacov 100 000 objednávok. Popularita tohto európskeho SUV raketovo rastie

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Symbolický míľnik 100 000 objednávok bol prekonaný už po 6 mesiacoch predaja v Európe. Najvyšší záujem hlási Francúzsko (35 000 kusov), Veľká Británia (25 000 kusov) a Nemecko (9 000 kusov).

SUV fastback Peugeot E-3008 sa dočkal mimoriadne vrúcneho prijatia zákazníkov po celej Európe. Elektrický mix predstavuje až 22 % z celkového predaja radu Peugeot 3008, ktorý tvorí aj mild-hybridná a plug-in hybridná motorizácia. Toto číslo je vyššie ako priemer segmentu a na niektorých trhoch dosahuje rekordné úrovne: 37 % v Holandsku, 34 % v Belgicku a 31 % v Spojenom kráľovstve. Pritom až 60 % vozidiel sa predáva v najvyššej výbave GT, čo potvrdzuje záujem zákazníkov o pekné a nadštandardne vybavené vozidlá.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Celosvetovo najlacnejšie vozidlo s takmer 100 kWh batériou

Peugeot E-3008 je zaujímavý predovšetkým svojimi parametrami a pomerom ceny a hodnoty. Ide totiž v súčasnosti o celosvetovo najlacnejšie vozidlo s takmer 100 kWh batériou. Tou sú teraz vybavené modely Peugeot E-3008 aj E-5008. Jej kapacita je presne 98 kWh a vozidlám umožňuje dojazd okolo 700 km. Táto batéria pochádza od spoločnosti ACC, čo je spoločný podnik koncernu Stellantis, Mercedesu a TotalEnergies. Všetky tieto tri spoločnosti vlastnia v ACC tretinový obchodný podiel. 98 kWh batéria je vôbec prvým dokončeným projektom ACC a jej parametre vyzerajú veľmi sľubne. Vyrába sa vo francúzskom Douvrine a má lítium-mangán-kobaltovú chémiu.

Je zatiaľ súčasťou 400-voltovej elektrickej architektúry, ktorá umožňuje nabíjanie rýchlosťou 2,4 kWh za minútu. To by v praxi malo znamenať, že z 20 na 80 % sa nabije v priebehu 27 minút. Peugeot očakáva spotrebu energie okolo 14 kWh/100 km. Samozrejme, záleží aj od modelu, v ktorom bude uložená a či bude vozidlo disponovať pohonom jednej alebo oboch náprav. Podľa predbežných informácií by sa táto batéria mala neskôr objaviť aj v modeloch Opel Grandland či Alfa Romeo Stelvio a Giulia.

Foto: Peugeot

Čo je ale teda najzaujímavejšie, cena vozidla Peugeot E-3008 Long Range začína na slovenskom trhu od 46 990 € s 23 % DPH, čo je v porovnaní s novembrom 2024 pokles o takmer 2 000 €. V iných súčasných automobiloch podobne veľká batéria stojí podstatne viac. Azda najbližším konkurentom môže byť o triedu väčšia Kia EV9 používajúca akumulátor s kapacitou 99,8 kWh, ktorá je u nás v predaji od 74 390 €. Ide však o mohutnejšie a ťažšie vozidlo s výrazne vyššou spotrebou energie. Peugeot E-3008 Long Range tak má skutočne nakročené k tomu, aby bol plnohodnotnou alternatívou k spaľovacím automobilom, bez obmedzenia v oblasti dojazdu.

Peugeot E-3008 a E-5008 Long Range

Oba elektromobily poháňa nový elektromotor s maximálnym výkonom 170 kW/230 koní. Energiu ukladajú do batérie s kapacitou 96,9 kWh. Podľa homologizácie WLTP ponúka Peugeot E-3008 dojazd 700 km, Peugeot E-5008 zase 668 km. Nová pohonná jednotka dopĺňa ponuku modelov E-3008 a E-5008, ktorú doteraz tvoril elektromotor s výkonom 210 koní s dojazdom 527, resp. 502 km. Verzie Long Range budú ťažiť aj z nového systému predhrievania batérie, ktorý umožní optimalizované časy nabíjania počas dlhých ciest.

Foto: Peugeot

Oba modely sú postavené na platforme Stellantisu s názvom STLA Medium. Konštrukcia tejto platformy umožňuje s batériou hrubšou o 15 mm ukladať väčšie množstvo energie medzi kolesá pri zachovaní priestoru v kabíne a objemu kufra. Maximálny nabíjací výkon bol vylepšený až na hodnotu 160 kW. To znamená, že aj napriek väčšej kapacite batérie potrvá len 27 minút, aby sa vozidlo na zodpovedajúcej nabíjacej stanici nabilo z 20 na 80 % za 27 minút. V prípade nabíjania počas desiatich minút výkonom 160 kW získa vozidlo energiu na dojazd 150 km. Pridanou hodnotou modelu Peugeot E-5008 je vnútorný priestor až pre 7 cestujúcich.

Exit mobile version