startstop

Peugeot splnil, čo sľúbil. Modelu 408 nadelil výkonný motor

Foto: Peugeot

Ak ste mali pocit, že v portfóliu značky Peugeot niečo chýba, teraz sa tá medzera vyplnila. Peugeot predstavil elektrický model 408, čo znamená, že každý jeden Peugeot môžete mať so spaľovacím motorom alebo elektromotorom. Výber je zatiaľ teda na vás, ale je jasné, kam bude tento trend smerovať.

Peugeot 408 pôsobí na trhu od roku 2022 a s plne elektrickým pohonom s lokálne nulovými emisiami príde na cesty začiatkom budúceho roka. Dizajnovo atraktívny fastback sa bude vyrábať v závode v Mulhouse.

Foto: Peugeot

S celkovou dĺžkou 4,69 m a šírkou 1,85 m Peugeot E-408 využíva podvozkovú platformu E-EMP2 (Efficient Modular Platform) vyznačujúcou sa dĺžkou rázvoru 2,79 m. Tento veľkorysý rozmer umožňuje inštaláciu batérie do spodku vozidla, pod podlahu medzi kolesá, čím sa šetrí priestor v kabíne a znižuje sa ťažisko. Tento model je určený pre tých zákazníkov, ktorý chcú zažiť za volantom správanie tých najlepších sedanov, no na cestu sa pozerať z mierne zvýšenej polohy pri riadení. Celkový postoj vozidla však zostáva atletický, pretože výška nepresahuje 1,5 metra. 19-palcové disky Graphite obúvajú pneumatiky 225-50R19 s nízkym valivým odporom (trieda A+). Pre Peugeot E-408 bude k dispozícii päť farieb: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elixir Red a Perla Nera Black.

Foto: Peugeot

Komfortný plánovač ciest

10-palcová centrálna obrazovka s vysokým rozlíšením umožňuje ovládať systém Peugeot i-Connect Advanced, ktorý je štandardnou výbavou vozidla a ponúka prepojenú navigáciu TomTom. Pre optimálnu čitateľnosť pokrýva zobrazenie mapy celú 10-palcovú dotykovú obrazovku. Aktualizácie systému sa uskutočňujú „vzduchom“, teda priamo prenosom dát cez telekomunikačnú sieť. Navigačný systém obsahuje funkciu „plánovača ciest“, ktorá optimálne plánuje trasy s cieľom maximalizovať dojazd a uľahčiť dobíjanie.

Foto: Peugeot

Na výpočet ideálnej trasy systém berie do úvahy množstvo informácií, vrátane prejdenej vzdialenosti, úrovne nabitia batérie na začiatku, požadovanej úrovne nabitia batérie v cieli, rýchlosti, spotreby energie, premávky, typu cesty, nadmorskej výšky a nabíjacích staníc v blízkosti cieľa. Rovnako ako všetky Peugeoty najnovšej generácie, aj nový model E-408 integruje generatívnu umelú inteligenciu ChatGPT, ktorá prostredníctvom hlasového príkazu reaguje na všetky požiadavky, ako sú turistické informácie alebo generovanie kvízu, napríklad na zabavenie detí počas cesty.

Foto: Peugeot

Batožinový priestor má základný objem 471 litrov, po sklopení zadných sedadiel je možné naložiť predmet dlhý 1,89 metra. Pre každodennú praktickosť je batožinový priestor vybavený 12V zásuvkou umiestnenou na pravom obložení batožinového priestoru, LED osvetlením, sieťkou, odkladacou gumou a háčikmi na tašky.

Výkon, nabíjanie, dojazd

Peugeot E-408 je vybavený synchrónnym elektromotorom s permanentnými magnetmi s výkonom 157 kW (210 koní) a krútiacim momentom 345 Nm. Keďže E-408 nemá takú veľkú kapacitu batérie, ako napríklad niektorí z jeho konkurentov, v automobilke sa zamerali na aerodynamickú účinnosť, aby dosiahli čo možno najnižšiu spotrebu energie. Elektrický Peugeot E-408 preto dostal špecifický spodok tvoriaci aerodynamickú rovnú podlahu. Výsledkom je nízka spotreba elektrickej energie na úrovni 15,2 kWh/100 km podľa WLTP, čo znamená kombinovaný dojazd na jedno nabitie 453 km. Batéria typu NMC má kapacitu 58,2 kWh. Obsahuje 80 % niklu, 10 % mangánu a 10 % kobaltu.

Foto: Peugeot

Vodič si môže vybrať medzi tromi jazdnými režimami v závislosti od svojich priorít. V predvolenom režime Normal je pohonná sústava nastavená na výkon 190 koní a 300 Nm, čo ponúka ideálnu rovnováhu medzi dynamikou a dojazdom. Pre maximálny výkon je k dispozícii režim Sport (210 koní a 345 Nm), ktorý sa automaticky a dočasne aktivuje počas „kick downov“. Režim ECO (170 koní, 270 Nm) už klasicky uprednostňuje dojazd pred výkonom. Vozidlo bude štandardne vybavené tepelným čerpadlom, ako aj vyhrievaným volantom a sedadlami, čo optimalizuje tepelný komfort pasažierov a zároveň šetrí energiu batérie.

Foto: Peugeot

Pre AC nabíjanie je elektromobil štandardne vybavený 11 kW trojfázovou nabíjačkou. Pre nabíjanie jednosmerným prúdom Peugeot E-408 akceptuje výkon do 120 kW, čo umožňuje nabitie z 20 % na 80 % batérie za niečo vyše 30 minút.

TEST Peugeot 408 PHEV – Urus pre smrteľníkov

Exit mobile version