Kia EV3 chce zmeniť definíciu trhu s kompaktnými elektrickými vozidlami SUV. konkrétne B segment. Začínajú sa tu objavovať stále nové modely, najväčším konkurentom bude určite Škoda Elroq. Bude napínavé sledovať tento boj a predajné výsledky ukážu, či zvíťazí nižšia cena, rýchlejšie nabíjanie a o niečo väčší vnútorný priestor Škody, alebo to vezmú zákazníci z opačného konca.
Drsný dizajn
My sme novinku testovali v okolí Banskej Štiavnice nielen na zakrútených okreskách, ale aj na diaľnici. Dizajn je odvážny, tak ako to Kia rada predstavuje aj na iných modeloch. Tento riskantný krok aspoň oživí nudný vzhľad väčšiny elektromobilov na trhu. Mohli sme porovnať ako lacnejšiu verziu, tak aj najvyššiu GT-Line, ktorá vyzerá jednoznačne lepšie. Vpredu kontrastné spodné lemovanie karosérie ešte viac zvýrazňuje dynamický dizajn, zatiaľ čo integrovaný spodný nárazník vytvára športovejší a rafinovanejší vzhľad. Technická vertikálna a horizontálna grafika vyjadruje odvážnejší obraz v kontraste s veľkými čiernymi plochami auta.
Moderný a vkusný interiér
Interiér sa nesie v znamení recyklovaných materiálov napríklad z použitých rybárskych sietí, moderných ovládačov a veľkých displejov. Takmer 30-palcový kombinovaný širokouhlý displej – vrátane 12,3-palcového panela, päťpalcového panelu klimatizácie (áno klimatizácia má vlastný displej) a ďalšieho 12,3-palcového AVN displeja – zahŕňa bezproblémové dotykové ovládanie funkcie klimatizácie a poskytuje jasnú grafiku a intuitívne informácie. Obrazovka sa rozprestiera aj do stredu palubnej dosky a umožňuje spolujazdcovi na prednom sedadle prístup k funkciám zábavy a navigácie.
Dve batérie
EV3 meria 4 300 mm na dĺžku, 1 850 mm na šírku, 1 560 mm na výšku a má rázvor 2 680 mm. EV3 Standard je ponúkaný výhradne s 58,3 kWh batériou, zatiaľ čo variant EV3 Long Range je vybavený 81,4 kWh batériou. Oba modely využívajú elektromotor s výkonom 150 kW/283 Nm, ktorý umožňuje najlepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. Maximálna rýchlosť EV3 je 170 km/h. Jazdili sme na verzii s väčšou batériou, ktorá by mala reálne prejsť až 600 kilometrov, reálne je to cez 400 kilometrov. Pravda však je, že sme jazdili v teplote okolo 5 stupňov. Nabíjaci výkon je 128 kW, nám sa taký výkon nepodarilo dosiahnuť ani po zohriatí batérie. Pri zostatkovej kapacite batérie 60 % to bolo dokonca len 30-75 kW, nemali sme však možnosť vybiť batériu viac. To vyskúšame až počas testu. Nabitie za ideálnych podmienok by malo trvať z 20 na 80 % kapacity len 31 minút.
Vie byť aj rodinným autom
Spolu s nastaviteľným ambientným osvetlením a mimoriadne pohodlnými sedadlami, ktoré obsahujú sklopný relaxačný režim počas nabíjania, ponúka aj posuvný stôl. Ten umožňuje cestujúcim vychutnať si maximálny relax pri parkovaní a môžete si naň položiť napríklad notebook a pracovať. S 25-litrovým predným kufrom a 460-litrovým objemom zadného nákladu ponúka EV3 najväčší batožinový priestor vo svojej triede. Nastaviteľná dvojvrstvová doska na batožinu poskytuje viac ako 140 mm flexibilitu výšky nákladu, vďaka čomu je praktická pre aktivity, ako sú napríklad rodinné kempingové výlety. ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE
Čína podkúri všetkým …
Uz vidim tie rozkopane sidliska a pred kazdym panelakom vytvorene 50 nabijacich stanic. Prestante uz dristat s takymito hlupostami. Auto moze aj technologia byt akokolvek skvela ked nemate infrastrukturu a ani patricny zdroj…teda dalsiu atomku. Toto bluznenie nema konca. Darmo prachac zijuci v modernom 8izbovom byte v bytovke sniva o cisto elektrickom modernom aute.
Atomka je opsolentna. EV su urcene pre majitelov RD s FVE. Tam to dava zmysel. Tahat ich na sidliska je nezmysel.