V oznámení sprevádzajúcom finančné výsledky talianskej firmy za rok 2024 generálny riaditeľ Benedetto Vigna uviedol, že Ferrari “odhalí viac z budúcnosti 9. októbra“. Nepotvrdil žiadne ďalšie podrobnosti, ale povedal, že bude prezentovaný “jedinečným a inovatívnym spôsobom“.
Nové hyperauto F80 sa má začať dodávať okolo jesene 2025. Očakáva sa, že Ferrari tento rok odhalí aj nové generácie modelov Roma a SF90 Stradale. Vigna uviedol, že firma v roku 2025 uvedie na trh šesť nových áut. Tiež poznamenal, že firma očakáva ďalší robustný rast po minulom roku, v ktorom Ferrari výrazne zvýšilo príjmy a zisky. Hoci dodávky áut v roku 2024 medziročne vzrástli len o 0,7 % na úroveň 13 752 kusov, Ferrari zaznamenalo nárast tržieb o 12 % na 6,7 miliardy eur, z čoho 1,53 miliardy eur tvoril zisk, čo predstavuje nárast o 21 %.
Výrazná výmena modelov
Výroba modelov Portofino M, SF90 Stradale, 812 a Roma bola v roku 2024 postupne ukončená, aby Ferrari mohlo zvýšiť produkciu modelov Purosangue, Roma Spider, 296 GTS, SF90 XX a 12Cilindri. Hybridné modelové rady 296 a SF90 predstavovali 51 % celkových dodávok Ferrari. Dodávky ultra exkluzívnych špeciálov Daytona SP3 a 499P Modificata pomohli “obohatiť” produktový mix, spolu so zákazníkmi, ktorí vo väčšej miere personalizovali svoje autá.
Vigna nedávno pre Autocar povedal, že prvý elektromobil Ferrari už absolvoval niekoľko tisíc kilometrov testovania na ceste a sľúbil, že bude vyrobený “správnym spôsobom“, aby si kupujúci mohli “užiť veľa zábavy“. Talianska firma zatiaľ neposkytla žiadne podrobnosti o tom, akú formu bude mať jej prvé elektrické vozidlo, ale nedávne špionážne zábery ukázali, že testovacie mulice mali podobu Maserati Levante.
Nebude to lacné
Správy agentúry Reuters naznačujú, že cena nového elektromobilu Ferrari bude od 480 000 eur a tvrdia, že druhý elektrický model je už vo vývoji. Vigna označil tieto správy za “prekvapenie” a odmietol potvrdiť akékoľvek z týchto podrobností. “Spôsob, akým definujeme cenu auta, sa definuje mesiac pred jeho uvedením na trh.” EV sa bude vyrábať v novej E-budove firmy, ktorá bola nedávno otvorená v areáli v Maranelle. Zariadenie obsahuje pokročilú novú výrobnú linku, ktorá pravdepodobne začne fungovať s modelmi Purosangue a SF90 pred pripojením elektromobilu v roku 2026.
Všetko záleží od dopytu
Nová výrobná linka nenahradí ani jednu z dvoch existujúcich liniek Ferrari, ale firma odmietla povedať, či zvýši kapacitu. Vigna sa vyjadril, že Ferrari bude v budúcnosti ponúkať spaľovacie, hybridné a elektrické modely, ale trval na tom, že rozdelenie predaja medzi tieto modely nebude stanovené predajnými alebo výrobnými cieľmi, ale dopytom zákazníkov. “Predpovedanie predaja podľa druhu pohonu je aktom arogancie, nedostatku úcty ku klientovi. Nikdy nebudeme hovoriť o rozdelení predaja. Ako môžeme pochopiť, čo klient chce? Nehovoríme o tom, že počítače vyberajú auto. Hovoríme o ľudských bytostiach s emóciami.“