Renault zverejnil ďalšiu ochutnávku svojho extravagantného elektromobilu. Počet vyrobených kusov bude prísne limitovaný a na cesty sa dostane v roku 2027.
Navonok je Renault 5 Turbo 3E navrhnutý tak, aby vyzeral ako superšport. Dizajn Renault 5 Turbo 3E je prirodzene inšpirovaný pôvodným Renaultom 5 Turbo. Renault 5 Turbo 3E je postavený na celkom novej platforme so špeciálne vyvinutou architektúrou pohonu zadných kolies. V porovnaní s elektrickým Renaultom 5 E-Tech (dĺžka 3,92 m, rázvor 2,54 m rázvor) sa čelné sklo posunulo viac dozadu a rázvor sa predĺžil na 2,57 m, aby sa dosiahli skutočne veľkolepé rozmery (4,08 m dĺžka, 2,03 m šírka, 1,38 m výška).

Výstredný dizajn, praktické vlastnosti
Vpredu si Renault 5 Turbo 3E zachováva rovnaké usporiadanie ako jeho predchodcovia: hranaté svetlomety – teraz s technológiou LED – spájajúce sa s okrajom kapoty, tenký pás s tromi stredovými časťami a dve prídavné hranaté svetlá, pôvodne diaľkové svetlá teraz nahradené dennými LED svetlami. Aerodynamický splitter okolo predného nárazníka a veľký výstup vzduchu na kapote pomáhajú optimalizovať prítlak pre dokonalú rovnováhu medzi prednou a zadnou časťou. Aby sa maximalizovala účinnosť prúdenia vzduchu, nasávacie otvory na stranách nárazníka smerujú vzduch pred kolesá, zatiaľ čo bočné otvory na zadných blatníkoch usmerňujú prúdenie za vozidlom. Spodné bočné lopatky chladia brzdy. Ľavá lopatka tiež skrýva nabíjací otvor.

Prísne 2-dverové, 2-miestne vozidlo Renault 5 Turbo 3E ukrýva 20-palcové kolesá, každé vybavené elektromotorom. Všetka výkonová elektronika je umiestnená medzi nimi, zatiaľ čo batéria je umiestnená pod podlahou. Táto architektúra uvoľňuje priestor pre batožinu a zároveň znižuje ťažisko. Na pomery superauta tak Renault 5 Turbo 3E ponúka nezvyčajne veľký kufor. Rovnako ako elektrický Renault 5 E-Tech, aj Renault 5 Turbo 3E bol vyvinutý na platforme a architektúre vyhradenej pre elektromobily, aby dosiahol najvyššiu úroveň výkonu bez akýchkoľvek kompromisov. Cieľom bolo urobiť vozidlo čo najľahším pre bezkonkurenčnú agilitu a rýchlosť v súlade so štandardmi superšportov, tj z 0 na 100 km/h za menej ako 3,5 sekundy.

800V architektúra
Renault 5 Turbo 3E celkovo neváži viac ako 1 450 kilogramov vrátane 70 kWh batérie. S hnacím ústrojenstvom s výkonom 540 koní a krútiacim moment 4800 Nm sa môže pochváliť výnimočným pomerom výkonu a hmotnosti (2,7 kg/k). Z 0 na 100 km/h zrýchli za menej ako 3,5 sekundy a na jedno nabitie prejde cez 400 km (kombinovaný dojazd WLTP čaká na homologáciu). Úplné nabitie batérie trvá približne osem hodín pomocou palubnej 11 kW nabíjačky. Pre športovejšiu jazdu na okruhu bude elektromobil vďaka svojej 800-voltovej architektúre schopný absolvovať niekoľko kôl s maximálnou rýchlosťou až 270 km/h pred spustením jednosmerného rýchleho nabíjania s výkonom až 350 kW. Nabitie batérie týmto spôsobom z 15 na 80 % zaberie len 15 minút.

Renault obmedzí sériu na 1980 vyrobených kusov. Tento počet odkazuje na rok, v ktorom bol uvedený na trh pôvodný Renault 5 Turbo. Zákazníci si budú môcť vybrať svoje číslo pri objednávke. Rezervácie sa otvoria v najbližších týždňoch a prvé dodávky sa uskutočnia v priebehu roka 2027.

Technické parametre
Rozmery a hmotnosť
Dĺžka: 4,08 m
Šírka: 2,03 m
Výška: 1,38 m
Rázvor: 2,57 m
Svetlá výška: 118 mm
Hmotnosť: 1 450 kg
Platforma
Na mieru vyrobená elektrická platforma
800 voltová architektúra
Hnacie ústrojenstvo a batéria
Elektrické motory na zadných kolesách 2 x 200 kW (540 k / 4 800 Nm)
70 kWh lítium-iónová batéria
WLTP dojazd až 400 km
Výkon
0 až 100 km/h: < 3,5 s
Najvyššia rýchlosť: 270 km/h