Webová stránka zverejnila mená, adresy a telefónne čísla vlastníkov Tesly v USA spolu s interaktívnou mapou s kurzorom Molotovovho kokteilu. Elon Musk v príspevku na sociálnej sieti X označil tento čin za „extrémny domáci terorizmus“.
Webová stránka údajne požaduje, aby súčasní majitelia elektromobilov značky Tesla preukázali, že predali svoje vozidlá, aby boli ich informácie z portálu odstránené. Odpor voči Muskovi naberá na obrátkach. Predajcovia v USA čelia streľbe, pokusom o podpaľačstvo, majitelia Cybertruckov hlásia obťažovanie. Celoštátne protesty voči značke naberajú na intenzite. Útoky na Teslu sa začali po tom, čo sa Donald Trump vrátil do Bieleho domu a požiadal Muska, aby dohliadal na nové ministerstvo pre efektívnosť vlády, ktoré má za úlohu znížiť výdavky americkej administratívy.
Musk na rastúci počet násilných incidentov v rozhovore pre Fox News povedal: “Tesla je mierumilovná spoločnosť, nikdy sme neurobili nič škodlivé. Robili sme len produktívne veci. Kto to financuje a kto to koordinuje? Pretože toto je šialené. Nikdy som nič také nevidel.”
FBI vyšetruje útoky na Teslu
Posledný násilný incident sa odohral iba včera. 18. marca bolo niekoľko vozidiel Tesla zasiahnutých strelnou zbraňou a zapálených v servisnom stredisku v Las Vegas pri útoku, ktorý má podľa FBI „niektoré znaky“ terorizmu. Poškodených bolo najmenej päť vozidiel, pričom páchateľ použil Molotovove koktaily na zapálenie áut a strelnú zbraň.
Portál Electrek zverejnil zábery showroomu Tesla v Oregone, ktorý neznáma skupina útočníkov napadla výstrelmi zo strelnej zbrane a podpálením jedného z vozidiel. Vandalizmus namierený na značku Tesla sa v USA stupňuje od začiatku februára. Motívom je protest proti politickým krokom Elona Muska a jeho gestu počas inaugurácie amerického prezidenta Donadla Trumpa. Do vyšetrovania týchto činov sa zapojila aj FBI. Prvýkrát sa tak stalo po útoku a pokusu o podpálenie predajne v Colorade. Množstvo predajní Tesla v USA aj v Európe boli poškodené grafitmi s hanlivými výrazmi.
Ľudia v USA sa preto vo vysokej miere snažia elektromobilov značky Tesla čo najskôr zbaviť. Situáciu využívajú konkurenčné značky. Napríklad Polestar dáva na svoje vozidlá majiteľov vozidiel značky Tesla obrovské zľavy. Trh s jazdenými Teslami je presýtený, čo vedie k znižovaniu cien a masívnemu poklesu ich hodnoty. Predaj automobilky kolabuje, v USA, v Číne aj v Európe zaznamenáva Tesla dvojciferné poklesy. Vodiči si na uliciach v USA nachádzajú svoje vozidlá postriekané alebo onálepkované hákovými krížmi a vulgárnymi nápismi.

Klesajúci predaj
V Nemecku predaj vozidiel značky Tesla klesol v januári o 60 % v porovnaní s januárom 2024. Automobilka tu zaznamenala len 1 277 registrácií. O 63 % klesol jej predaj vo Francúzsku, o 75 % v Španielsku, o 38 % v Nórsku a o 8 % v Spojenom kráľovstve. Tretinu vozidiel predáva Tesla v Číne, no aj tu bol zaznamenaný pokles predaja o 11,5 % v porovnaní s decembrom 2024.
Okrem silnejúcej konkurencie na poli elektrických vozidiel, zastaraného modelového portfólia Tesly a slabého predaja modelu Cybertruck pripisujú analytici pokles predaja Tesly tiež politickým ambíciám Elona Muska.