Opel pokračuje v elektrifikácii svojho produktového portfólia s plne elektrickým variantom modelu Zafira-e Life, ktoré je zamerané na prepravu ľudí.
Nová Zafira-e Life má k dispozícii stále deväť sedadiel a na výber tri dĺžky karosérie. Elektrifikovaný model ponúka pri cestovaní všetky výhody ako jeho spaľovacia verzia, no aj Opel sa časom naučil, že ich autá môžu byť tiché a bez emisií.
Zafira-e Life s výkonom 100 kW (136 konských síl) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm vyťaženého z elektrického systému ponúka vyšší výkon ako väčšina elektrických viacúčelových vozidiel – MPV-čiek. Elektronicky riadená maximálna rýchlosť 130 km/hod umožňuje autu jazdou na diaľnici zachovať si stanovený elektrický dojazd.
Zákazník si môže vybrať z dvoch veľkostí najmodernejších lítium-iontových batérií v závislosti od svojich potrieb. Buď s výkonom 75 kWh a špičkovým dosahom do 330 km (ideálne pre rodinnú dovolenku) alebo s 50 kWh a dosahom až 230 km. Akumulátor je zabalený v batožinovom priestore, kde znižuje ťažisko, čo prispieva aj 9-miestnej krabici k stabilite v zákrutách a zároveň zvyšuje pohodlie počas jazdy.
Nabíjanie vozidla je rovnako jednoduché ako jeho používanie. Zafira-e Life má vo výbave pripravené všetky konektory, teda aj na to najrýchlejšie nabíjanie použitím jednosmerného 100 kW prúdu, kedy trvá nabitie iba 30 minút. Pri výbere 50 kWh nabíjačky batéria dosiahne 80 % za nejakých 45 minút. Spoločnosť Opel dokonca ponúka na batériu 8 ročnú záruku (keby ste si stále neboli istý elektrinou), resp. do nájazdu 160 000 kilometrov.
Opel ponúkne Zafira-e Life v troch dĺžkach, z ktorých každá je šitá na mieru požiadavkám zákazníka. Opel Zafira-e Life “Small” (v ponuke začiatkom roka 2021) súperí s kompaktnými dodávkovými automobilmi, ale ponúka omnoho väčší priestor až pre deväť cestujúcich – to je v tejto triede a za takú cenu bezkonkurenčné. Má tiež úzky kruh otáčania (iba 11,3 m), dobrú ovládateľnosť a dve posuvné dvere ovládané senzormi, ktoré sa otvárajú automaticky s pohybom chodidla, čo robí zo Zafiry v tomto segmente jedinečné auto.
Zafira-e Life “Medium“(Podobne aj Zafira-e Life„ L “) má o 35 cm dlhší rázvor kolies, a teda väčší priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách, čo z neho robí konkurenta stredne veľkých dodávok v segmente trhu D. V porovnaní s konkurenciou má Opel aj väčšie zadné dvere a ľahší prístup pri nakladaní / vykladaní. Zafira-e Life „Large“ s kapacitou batožiny približne 4 500 litrov je konkurentom pre ešte väčšie dodávky. K dispozícii je tiež elektrická parkovacia brzda, ktorá sa dá pohodlne zabrzdiť alebo uvoľniť iba jedným prstom.
Nový elektrický model z triedy MPV-čiek nezaostáva ani asistenčnými systémami. Oblasť pred vozidlom monitoruje kamera a radar, systém dokáže rozpoznať chodcov prechádzajúcich cez cestu a pri rýchlosti do 30 km/hod môže iniciovať núdzový brzdiaci manéver. Varovanie vodiča pri udžiavaní v jazdnom pruhu a sledovanie ospalosti upozorní šoféra na to, že už má toho dosť a potrebuje prestávku.
A keďže nová Zafira nepatrí medzi trpaslíkov ani pri parkovaní, ultrazvukové senzory v predných a zadných nárazníkoch upozornia na prekážky. Obrazovka zadnej kamery sa objaví na vnútornom spätnom zrkadle alebo na 7,0 palcovej dotykovej obrazovke, ktorá poskytne aj 180 ° pohľad z vtáčej perspektívy.
Základným motorom klasickej verzie je turbodiesel s objemom 2,0 litra a výkonom 110 kW (150 k) (spotreba paliva podľa NEDC1: mesto 6,6-6,1 l/100 km, mimo mesta 5,4-5,0 l/100 km, kombinovaná 5,8-5,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 154-142 g/km; spotreba paliva podľa WLTP2 : kombinovaná 7,8-6,7 l/100 km, kombinované emisie CO2 205-177 g/km). To nie sú až také vysoké čísla na vozidlo veľkých objemov, akým Zafira určite. Opel elektrifikáciou pokračuje v implementácii svojej stratégie trvale udržateľnej mobility a plánu PACE!.
Zdroj: Opel