startstop

BYD Han EV je najhoršia nočná mora Tesly, zaujme aj cenou

Čínski výrobcovia automobilov sú preslávení stavbou ako z kopírky. Často totiž vyrábajú autá, ktoré vyzerajú rovnako ako originál, ale poskytujú ohromný výkon a kvalitu.  Takýmto príkladom je aj BYD Han EV.

Malo by sa jednať o vozidlo svetovej triedy. Spoločnosť BYD oznámila spustenie novej línie Han EV, ktorá je zostavená na to, aby súťažila na globálnom trhu s luxusnými sedanmi strednej a veľkej triedy. Tá pozostáva z troch čisto elektrických modelov a jedného hybridu.

Han EV sa začne predávať najskôr v Číne za približne 29 000 eur pri základnom modeli, zatiaľ čo prémiovejší model pôjde s cenou o niečo vyššie, a to na približne 32 000 eur. K dispozícii bude tiež výkonnejšia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorej cenovka by sa nemala vyšplhať nad 36 000 eur. A keďže Číne momentálne vládne Tesla Model 3, je možné, že Han EV naozaj zamieša karty. V Európe by sa mala cena pohybovať v rozpätí 45 – 55 000 eur.

Podľa BYD bude vlajková loď Han EV v čisto elektrickom prevedení dosahovať maximálny dojazd 605 kilometrov, hlavne vďaka technológii ultrabezpečnej batérie Blade. Hodnota vychádza z testovacieho cyklu NEDC. Výkonná verzia so štvorkolkou poskytne zrýchlenie z 0 – 100 km/hod v priebehu 3,9 sekundy, čo mu dáva titul najrýchlejšieho elektrického vozidla v Číne. Plug-in hybridný model spraví rovnakú vzdialenosť za 4,7 sekundy.

Ako vo väčšine čínskych marketingových kampaní, aj prezident BYD – pán Wang Chuanfu si myslí, že Han EV je najlepšia vec, odkedy sa vymyslel krájaný chlieb. Han EV bude vybavený sedemdimenzionálnym štvorvrstvovým systémom bezpečnostných matíc. Bude prvým vozidlom vybaveným novou batériou „Blade“, ktorá má byť výnimočná predovšetkým svojou extrémnou odolnosťou a bezpečnosťou. Tvoria ju lítium-železo-fosfátové batériové články (LFP / LiFePO4), ktoré sa vkladajú do batériového bloku v 1-článkových radoch. Tým sa podľa BYD zvýšila efektívnosť využitia priestoru o 50 %.

Han vyzerá skutočne dobre, nebojím sa povedať že možno lepšie ako Tesla, ktorej dizajn sa nám po rokoch tak nejak zunoval. Je to niečo medzi Teslou a Peugeotom 508? Každopádne by toto vozidlo mohlo na trhu uspieť aj v Európe. To je ale ešte dlhý časový úsek, takže budeme automobilku kútikom oka sledovať, ako postupuje.

Zdroj: forococheselectricos

Exit mobile version