Domov SPRÁVY Elektromobilita 5 vecí, ktoré sme si obľúbili na Mazde MX-30

5 vecí, ktoré sme si obľúbili na Mazde MX-30

Prvý elektrický počin z dielne japonskej Mazdy sme testovali už pred pár týždňami, no stále v nás zanechal silný dojem. Hoci Mazda MX-30 nemá zrovna najvyšší dojazd, najrýchlejšie nabíjanie, ani neposkytuje najviac priestoru, my jej to odpúšťame, pretože je to skutočne kus dobrého auta, ktoré vás pri jazde zavalí pozitívnymi emóciami.

 

Aby sme si to v krátkosti zhrnuli, ide o mestský crossover s elektromotorom e-Skyactive s maximálnym výkonom 105 kW (143 k), krútiacim momentom 265 Nm a batériou s kapacitou 35,5 kWh, ktorá zaručí dojazd podľa normy WLTP do 200 km. My sme si však tento model zamilovali kvôli úplne iným dôvodom.

Má bohovský interiér

Mazda interiéry proste vie robiť. Jeho jednoduchosť, rozloženie prvkov, kvalita spracovania… Za takýto interiér by sa nemuseli hanbiť ani autá prémiovej triedy. Oceňujeme prítomnosť tradičných tlačidiel na ovládanie toho najdôležitejšieho, ako aj združený ovládač na stredovom tunely. To sa už v dnešných automobiloch a špeciálne eleketromobiloch nevidí tak často. Všetko sa totiž obyčajne ovláda cez dotykový displej, čo nemusí byť vždy komfortné.

Je to elektromobil a zároveň (coupé) crossover

Čo viac si priať? Dnešný trend je elektromobilita a vozidlá s vyššou svetlou výškou, ideálne s tvarmi coupé. Mazda modelom MX-30 vsadila na istotu a vytvorila plne elektrický crossover, ktorý bude plniť všetky potreby mestského vodiča. Vďaka tomu sa s ňou ľahko parkuje takmer kdekoľvek, zdolá aj nejaké tie nástrahy terénu a zároveň zmestíte do nej všetko dôležité. Win-win riešenie!

Je jednoduchá

Niekedy, prirodzene, máme radi pretechnizované veci, no v prípade automobilu, akým je Mazda MX-30, oceňujeme práve jeho jednoduchosť. Mazda neponúka v tomto modeli žiadne nastavenia jazdných režimov, žiadne zbytočné personalizácie, iba jednoduché nastavenie úrovne rekuperácie. A tak to má byť. MX-30 je totiž mestské auto, do ktorého sadnete a idete. Nepotrebujete sa babrať so športovým módom či naopak, ekonomickým.

Ponúka toho tak akurát

Nie je ťažké urobiť elektromobil s dojazdom 500 km. Preto si ceníme MX-30 za to, že je doslova “taká akurát”. So svojim dojazdom 200 km vám postačí na jazdy po meste či prípadné blízke dochádzanie a odmenou za tento relatívne nižší dojazd vám bude set akumulátorov, ktorý navyšuje hmotnosť iba o 310 kilogramov, vďaka čomu sa MX-30 zastavila na relatívne rozumnej celkovej hmotnosti 1 645 kg. S takýmito parametrami potom pripomína jazda klasické benzínové varianty.

Má fantastické dvere

Ako milovníci športových áut sme sa mimoriadne potešili z riešenia zadných dverí, ktoré sa inšpirovalo v staršom športovom modeli Mazda RX-8. Zadné krátke dvere sa totiž otvárajú do opačnej strany, čo iba zvyšuje ďalšiu praktickosť a štýlovosť tohto auta. A keď už spomíname praktickosť, tá vôbec nie je zlá. Pri našom videoteste sme totiž MX-30 podrobili dôkladnému testovaniu priestoru interiéru. Ako auto obstálo, sa dozviete v našom videu, nebudeme vám prezrádzať viac…

Mazda MX-30 - Startstop.sk - TEST

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠpičkové modely Kia, ktoré si žiaľ v Európe nekúpime
Nasledujúci článokPovedali by ste, že Ford Kuga bude mať umelú inteligenciu?