Luxusnejšia odnož japonskej Toyoty má v ponuke takmer každý svoj model s možnosťou hybridu. S príchodom novej generácie Lexus NX bude ponúkať už aj svoj prvý plug-in hybrid.
Prvá generácia tohto kompaktného SUV bola pre Lexus na európskom trhu kľúčová. Prilákala k značke množstvo zákazníkov. V priemere až 7 z 10 zákazníkov, ktorí si zadovážili práve model NX, nakúpili u automobilky prvý krát. Niet sa teda čomu čudovať, že automobilka s týmto modelom pokračuje aj v druhej generácií.

Nová kapitola Lexusu.
Takto automobilka označila svoje smerovanie v oblasti dizajnu svojich vozidiel. Hoci na prvý pohľad by ste si mohli prvú a druhú generáciu pomýliť, pravdou však je, že až 95% všetkých dielov je nových. Nový Lexus NX stojí na novej platforme TNGA-K, vďaka ktorej mohli dať dizajnéri tomuto autu nový výzor. Predná maska môže byť uložená kolmejšie k vozovke, oproti predchodcovi nový NX narástol do dĺžky o 20 mm a do výšky o 5 mm. Rázvor až 20 palcových diskov kolies sa predĺžil o 3 centimetre, čím dizajnéri dosiahli menšie previsy. V prednej časti naďalej zostala dominantou predná maska, tento krát však pôsobí agresívnejším dojmom. Zozadu si všimnete, že klasické logo Lexus pod zadným Led pásom nahradil elegantný nápis.

Majstri Takumi.
S tými Lexus spolupracoval pri návrhu interiéru nového modelu. Prierez volantu bol presne navrhnutý tak, aby zabezpečoval čo najlepší úchop a jednoduchú obsluhu. Radiaca páka má byť zasa čo najkompaktnejšia s ideálnym tvarom a uhlom. Stredobodom pozornosti v interiéri je obrovský, príplatkový 14 palcový displej infotainmentu. Pre nadšencov fyzických tlačidiel tu lexus ponechal aj tie, aby ste nemuseli všetky funkcie hľadať v tablete ale mali k nim rýchli prístup.

Plug-in hybrid.
Prvý plug-in hybridný Lexus bude niesť označenie 450h+. Tento pohonný systém je kombináciou 2,5 litrového benzínového štvorvalca a elektromotora na zadnej náprave, ktorého batérie majú kapacitu 18,1 kW. Nový model ponúkne permanentnú štvorkolku. Kombinovaný výkon by mal dosahovať hodnotu 306 koní a šprint z 0 na 100 km/h zvládne za úctyhodných 6 sekúnd. Dojazd čisto na elektrický pohon by mal byť 63 kilometrov a spotreba paliva by vraj nemala prekročiť hranicu 3 litrov na 100 kilometrov.

Ešte si treba počkať.
V prípade, ak je nový Lexus NX pre vás tým pravým, budete musieť ešte vydržať. Do predaja by sa mal dostať až v posledných troch mesiacoch tohto roku. Tajomstvom zostávajú aj ceny, ktoré si Lexus necháva stále pre seba.