Elektrifikácia vozidiel sa teší čoraz väčšej popularite primárne pri nových autách. Čo si však myslíte o elektrifikácií legiend zo sveta motoršportu?
Podľa hlavnej fotky vidíte správne. Ide o elektrifikovanú legendu Ford GT40. Nejde však o presné vozidlo GT40 ale o jeho vernú kópiu od výrobcu Superformance, no osemvalec pod kapotou nečakajte, dostanete totiž čisto elektrický pohon. Pretekári ako Chris Amon, či Bruce McLaren si musia oči šklbať, čo sa to stalo s ich ukričaným motorom.
Za týmto unikátnym počinom stojí spoločnosť Everrati, ktorá už svetu dokázala, čo vie postaviť. Svetu aktuálne ponúkajú prestavby Porsche 964, Land Roveru II A, či Mercedesu SL W113. Niekomu sa možno z toho zdvihne žalúdok, že sa doslova prznia legendárne vozidlá, no doba ide neúprosne ďalej a pokiaľ chceme, aby sa takéto legendy na našich cestách ukazovali a nie sú už v pôvodnom dobrom stave, prečo to trošku neprikrášliť.
Lance Stander, CEO pre Superformance je touto spoluprácou náramne nadšený: „Anglicko-americké partnerstvo dokázalo vytvoriť množstvo skvelých vozidiel šesťdesiatych rokoch a Ford GT40 je toho akýmsi synonymom, nakoľko vývoj tohto vozidla viedol britský inžinier Roy Lunn. Jeho karoséria bola vyrobená v Abbey Panels v Coventry, pred samotným ukončením výroby tohto vozidla bol jeho skelet prevelený na výstavisko do New Yorku, USA a to všetko sa už dialo v roku 1964. Ide naozaj o vzácnu chvíľu.“
Ford GT40 aktuálne existuje vo forme prototypu a najväčšia pozornosť bola upriamená na rozloženie batérií vo vozidle. Primárne išlo o zachovanie pôvodnej hmotnosti rozloženia váhy, či dokonca o vylepšenie pôvodného kusu. Vozidlo je už dané do konfigurátora a môžete tak plne konfigurovať svoj elektrický Ford GT40. K dispozícií je osem dvojfarebných kombinácií, ktorý zahŕňa aj legendárne lakovanie Gulf v modro-oranžovej kombinácií.
Po parametrovej stránke sa toho zatiaľ veľa nevie. Vychádzajúc z Everrati 964 s výkonom 328 kW / 446 koní, prípadne 373 kW / 507 koní, GT40 nebude určite žiadny slimák.