Domov SPRÁVY Elektromobilita Výroba elektromobilov produkuje viacej emisií ako výroba spaľovacích motorov. To až o…

Výroba elektromobilov produkuje viacej emisií ako výroba spaľovacích motorov. To až o…

Švédska automobilka Volvo sa zamerala na testovanie emisií, ktoré sa tvoria pri výrobe motorov. Elektrický motor vyprodukuje dokonca až o 70% viac oxidu uhličitého.

Emisie sú veľkým strašiakom každej jednej automobilky. Teda minimálne v Európe. Výrobcovia sa ich snažia rok čo rok znižovať, každý v rámci svojich možností. Elektromobily predstavujú to „najčistejšie“, čo sa pohybuje na kolesách po našich cestách. Je to naozaj pravda?

Švédska automobilka Volvo sa zamerala v rámci jednej štúdie na meranie emisií pri svojom modeli XC40. Ten sa aktuálne ponúka v troch prevedeniach. Čisto so spaľovacím motorom, ako plug-in hybrid a taktiež aj s čisto elektrickým pohonom. Na rovnakých základoch s rovnakou kasňou.

Behom skúmania sa automobilka zamerala na emisie spojené s materiálmi z ktorých je model vyrobený. Zamerali sa na emisie produkčných procesov potrebných k výrobe, na tankovanie a taktiež aj na emisie, ktoré má auto, keď jazdí. Všetko sa ráta pri nájazde okolo 200.000 kilometrov.

ssangyong-torres-evx

Tu nastáva paradox, či skôr šok. Pri výrobe elektrickej verzie C40 je vyprodukovaných o 70% viac emisií, než pri spaľovacom motore pri modeli XC40. Obe vozidlá sú na totožnej platforme a dokonca využívajú množstvo rovnakých dielov. 30%-ný rast emisií pri modeloch C40 (čistá elektrika) a XC40 Recharge (Plug-in hybrid) tvorí iba samotná batéria.

Ako to teda je?

Výroba lacnejšej alternatívy so spaľovacím motorom produkuje menej emisií CO2. Najväčší rozdiel nastáva vtedy, keď auto začne jazdiť. Jazda s elektrickým vozidlom neprodukuje takmer žiadne emisie, kdežto pri využívaní spaľovacieho motoru priamo úmerne rastú a doťahujú sa na elektromobily.

Pokiaľ spočítame priemer a využívanie vozidla globálne, tak elektromobily majú o 15% nižšie emisie v porovnaní so spaľovacími motormi. Aby bol svet v rovnováhe, na aute sa musí prejsť 109.918 kilometrov. Prevádzka elekotromobilu je o 30% čistejšia a k vyrovnaniu emisií prichádza pri nájazde 77.248 kilometrov. Pokiaľ človek využíva čisto obnoviteľné zdroje, tak elektro auto je ekologickejšie oproti autu so spaľovacím motorom pri nájazde 48.280 kilometrov.

Volvo touto štúdiou chcelo poukázať na to, že prvoplánová výroba elektrických vozidiel nie je určite čistejšia, než výroba spaľovacieho agregátu. Postupom času a jazdením na konkrétnom vozidle je ich emisná stopa menšia a prevádzka je ekologickejšia. Vyrovnanie emisií je z roku na rok kratšie a bude sa určite iba zmenšovať.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJelectrive.com
Predchádzajúci článokPrichádza nový Ford Ranger! Po novom aj s naftovým šesťvalcom
Nasledujúci článokPorsche predstaví Taycan GTS a GTS Sport Turismo. Máme sa na čo tešiť