Ako vyzerá nový počin divízie “i” v spojení s divíziou M od nemeckej automobilky BMW už vieme. Aktuálne sa dozvedáme koľko zaň zaplatíme.
Ako sa správa „štandardné“ plne elektrické SUV BMW iX už vieme. Taktiež vieme ako vyzerá ešte výkonnejšia verzia BMW iX M60, ktorá bola predstavená začiatkom tohto roka. Elektrifikácia vozidiel je v plnom prúde a každá automobilka sa snaží svetu ponúknuť čo najviac. Rozhodujúcim faktorom sa tak okrem dizajnu stáva najmä cena. Koľko teda stojí najnovší elektrický kúsok z Nemecka?
Než prejdeme k základnej cene, pozrime sa na doplnkové výbavy. Samotné iX toho v základe ponúka množstvo, čo človek niekedy ani nevyužije. Za príplatok môžete mať panoramatické strešné okno, zatmavené zadné sklá, metalízu, či prémiové disky. Medzi individuálne doplnky viete zaradiť ťažné zariadenie, rozšíriť servisnú záruku, či príjemnejšie dovieranie dverí, soft-close.
Slovenská cena BMW iX M60 začína na hodnote 127.860 €. Cena sa môže zdať o niečo vyššia, no konkurencia je daná jasne a pokiaľ ste fanúšikom elektromobility, v danej cenovej kategórií si určite príde každý na svoje. „Lacnejšími“ alternatívami v danom segmente je Mercedes-EQ s modelom EQS za sumu 113.970 €. Nad ním sa nachádza Porsche Taycan 4S Cross Turismo so sumou 116.607 €. Pokiaľ vám však nejde o luxusné limuzíny, či SUV, môžete ostať pri crossoveroch akými sú KIA EV6, Audi e-tron, Mercedes-EQ EQC, či Jaguar I-Pace.
Čo očakávať?
BMW iX M60 sme prvý krát mohli vidieť na CES 2022. Oficiálny začiatok predaja je naplánovaný na leto 2022. Novinka produkuje výkon 455 kW s maximálnym krútiacim momentom 1.100 Nm. Z pokoja na hranici 100 km/h ste v priebehu 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. A čo dojazd? Podľa najprísnejšej WLTP smernice je udávaný na 575 kilometrov. Kombinovaná spotreba by sa mala hýbať na úrovni 22 kWh / 100 km.
Dojazd a výkon majú na starosti vylepšené aerodynamické vlastnosti. Koeficient odporu sa tak dostal na úroveň 0,27 Cd. Vďaka zakoreneným batériám v podlahe je ťažisko vozidla vozidla znížené a dospieva tak k agilnému ovládaniu.
Nezabúdajme však aj na interiér s ovládacím systémom iDrive. Ten po novom rozširuje interakciu medzi vodičom a vozidlom. Systém je založený na novom systéme BMW 8 a vznikol s jasným zameraním na dotykové funkcie. Aktualizácie softvéru na diaľku ponúkajú možnosť inštalovania nových a vylepšených funkcií bezdrôtovo. Na ich prenos bude využívaná sieť 5G.
BMW iX M60 je vôbec prvým vozidlom od divízie BMW M spravený výlučne ako elektrické vozidlo. Okrem tohto auta divízia M má v pláne priniesť svetu nový plug-in hybrid, ktorý bol predstavený vo forme konceptu XM.