BMW X1 / iX1 je plánovanou novinkou na trhu, ktorá sa mala oficiálne predstaviť až zajtra, teda 1.júna 2022. BMW si to však znova nepostrážilo.

Pred ani nie mesiacom si BMW neustrážilo fotky novej rady 3. Stáva sa z toho už pomaličky tradícia a na svet deň pred oficiálnou premiérou unikajú fotky pripravovaného elektrického crossoveru X1 / iX1. Zverejnená fotka bola na sociálnej sieti Instagram a poukazuje na benzínový model X1 a plne elektrický crossover iX1. Na detailné informácie ohľadom vozidla sa vzťahuje prísne embargo, no vyčítať z fotky čosi stále vieme.

BMW X1 a iX1 je na prvý pohľad atraktívnym autom. Má línie menšieho SUV oproti väčšiemu bratovi X3. Novinka však disponuje už novým svetelným podpisom a prepracovanejšou prednou maskou. Šmrnc mu dodáva aj M Sport packet, ktorý má väčšie náduchy pre prívod vzduchu a množstvo dynamických tvarov. Charakteristické ľadvinky sú naproti predchádzajúcemu modelu väčšie. Predné svetlomety sú nazývané aj „korona svetlami“, ktoré vozidlu naozaj pridávajú na atraktívnosti.

https://www.instagram.com/p/CeMJsmgO_iD/

ssangyong-torres-evx

Bočná silueta tiež hovorí športovým hlasom. Zaujmú záhyby a línie, ktoré poukazujú na športovosť tohto malého mestského SUV. Zadný spojler je prepojený s kapotou v štýle karosárskej verzie coupé. Zadné svetlomety sa taktiež radia medzi novinky od BMW. Tie majú tvar písmena L. Zatiaľ ani jeden model nemá spravené vývody na výfuky. Zrejme prvým modelom z pripravovanej rady, ktorý bude disponovať normálnym výfukom bude X1 M35i.

Nová platforma so schopným dojazdom

Dominanciou X1 a iX1 bude mohutný (na pomery triedy) zakrivený displej so zakomponovaným novým systémom iDrive 8. Majitelia sa budú môcť tešiť na štandardne dodávanú podložku bezdrôtového nabíjania. Ak budete očakávať typickú páku riadiacej páky, môžete sa s ňou rozlúčiť. BMW v tomto modely totiž prechádza na volič prevodovky, respektíve gombíkové preraďovanie. Do ponuky pribudol aj head-up displej – pochopiteľne za príplatok. Kufor sa taktiež zväčšil a to na 540 litrov pri vyklopených sedadlách, v prípade sklopených budete mať k dispozícií až 1.600 litrov.

BMW iX1 bude stáť na novej platforme BMW Gen5 eDrive, ktorá môže dosiahnuť maximálneho výkonu 200 kW / 268 koní, prípadne extra výkon 30 kW / 40 koní pri záťaži. Kapacita batérie v tejto platforme je 64,7 kWh a deklarovaný dojazd podľa smernice WLTP je 438 kilometrov. Na realitu si však budeme musieť počkať. Na ostatné parametre auta si však budeme musieť ešte pár hodín počkať.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmwblog.eu
Predchádzajúci článokPRVÉ JAZDY: KIA Niro ako dokonalá trilógia? Nabitá efektívnymi inováciami
Nasledujúci článokEšte viac zmiešaný benzín E15 prichádza, je to dobrá alebo zlá správa?