S čisto elektrickým pohonom sa nie všetci z nás vedia stotožniť. Automobilky hľadajú riešenia, ako by tento ošiaľ dokázali obísť a možno to aj vyjde.
Automobilový priemysel prechádza doslova reštrukturalizáciou a mení sa kompletne celé zmýšľanie pohonných ústrojenstiev. Pomaličky ale isto sa prechádza zo spaľovacích motorov na čisto elektrické pohonné ústrojenstvo, niektoré automobilky sa však neboja zaexperimentovť a ponúkajú vodíkovú alternatívu. Stále sa však nájdu jedinci, ktorí tieto typy pohonných jednotiek odsudzujú a veria, že spaľovacie motory ešte nepovedali svoje posledné zbohom.
Spoločnosti, ktoré sa nechcú moc púšťať do čistej elektrifikácie sú Daihatsu, Subaru, Suzuki a Toyota. Tieto japonské firmy sa spojili so spoločnosťami Eneos Corporation a Toyota Tsusho Corporation. V júli sa týmto spoločnostiam podarilo vytvoriť novú výskumnú asociáciu, ktorá sa má zamerať na cestu, ktorá bude viesť k produkcii menej znečisťujúcich a na výrobu efektívnejších palív do spaľovacích motorov.
Nie tak skoro ako sa čakalo
Spojenie automobiliek, respektíve firiem má aj svoj oficiálny názov. Research Assiociation of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuel. Áno, relatívne dlhý názov, no má to svoje opodstatnenie. Okrem príkladnejšieho paliva budú pracovať na využívaní biomás a budú taktiež študovať efektivitu výroby bioetanolu na základe cyrkulácie vodíka, kyslíka a CO2. Asociácia má v pláne taktiež navrhnúť, postaviť a zriaďovať závody na výroby práve bioetanolu.
Okrem iného sa Asociácia bude zaoberať aj výskumom vedľajšej produkcie kyslíku, nakoľko práve jeho koncentrácia pri výrobe vozidiel s vodíkovým pohonom je extrémne vysoká. Výskum sa však bude zaoberať aj CO2, ktorý vzniká pri výrobe bioetanolu. Okrem iného sa myslí aj na zisky, čiže do skúmania bude zakomponovaný aj maximálny výnos s optimalizáciou zložiek.
Výskum bude naozaj pracný, no za následok to bude mať, že spaľovacie motory tu s nami stále budú. Okrem tejto Asociácie však existuje aj množstvo iných, ktoré sa zaoberajú podobnou problematikou. Aj samotné Porsche investovalo 75 miliónov dolárov do spoločnosti HIF Global LLC, ktorá vyrába v juhoamerickom Chile syntetické palivá. Porsche touto investíciou chce dosiahnuť to, že aj keď majú majitelia staršie vozidlá, stále budú môcť na nich jazdiť. Podobne zmýšľa aj ďalšia japonská automobilka Mazda spolu s talianskou automobilkou Lamborghini.
FB post – Odchod spaľovacích motorov nebude zrejme tak skoro, ako sa rátalo