Obrodou prechádza každá jedna značka na európskom trhu. Normy sú prísnejšie a nie každý je s tým stotožnený, čo je pochopiteľné.
Rovnako musia rozmýšľať aj menšie automobilky, či automobilky pridružené k väčším závodom. Identicky je na tom aj automobilka Smart, ktorá nepatrí iba pod konglomerát Mercedes, ale aj pod čínske Geely. Svetu sa predčasne predstavil model #3. Ako inak, neplánovane. Celý spolok má v pláne doniesť renesanciu do značky tak, aby sa dokázal dostať aj do vyššieho segmentu vozidiel a bola dobrou odozvou na elektromobilitu. Samozrejme, Smart chce konkurovať už zabehnutým automobilkám v tejto sfére.
Prvým spoločným projektom na čínskych technických základoch je model Smart #1. Ten naproti svojim starším predchodcom trošku viac vyrástol. Hovorí to teda aj o tom, že automobilka už neplánuje výrobu výhradne malých mestských vozidiel. Model #1 má rozmery kompaktného hatchbacku. Ďalším modelom, ktorý vstúpi do portfólia automobilky, je práve Smart #3, ktorý unikol z patentového úradu.
Na prvý pohľad si môžeme všimnúť, že dizajn novinky vychádza z hatchbacku. Smart #3 však disponuje upraveným predným nárazníkom, no taktiež aj zadným. Stopy Mercedesu sú aj tu jasné. Zadná časť akoby pripomínala zmenšenú verziu modelu EQC. Siluetu so skosenou strechou pripomína dizajn fastbacku. Rozmery novinky zatiaľ jasné nie sú a ostávajú na patentovom úrade, respektíve v hlavách vedenia automobilky.