Domov SPRÁVY Elektromobilita Bude to stačiť? Volkswagen modernizoval ID.3, zásadným zmenám sa vyhol

Bude to stačiť? Volkswagen modernizoval ID.3, zásadným zmenám sa vyhol

Najpredávanejší elektromobil značky Volkswagen prešiel decentnými úpravami exteriéru, interiéru a techniky.

Karoséria prešla jemnými retušami, nové sú nárazníky, nasávacie otvory a grafika svetiel. Štandardnou výbavou predných svetiel je teraz asistent tých diaľkových, ktorý sa doteraz ponúkal iba za príplatok. Pod predným sklom už Volkswagen ID.3 nemá čiernu lištu, opticky sa tak predĺžila predná kapota. Farby exteriéru teraz vítajú novinku v podobe olivovo zelenej.

Interiér

Kabína sa vyznačuje kvalitnejším spracovaním. Spodná časť palubnej dosky dostala mäkčené plasty, drahšie pôsobia aj výplne dverí s väčšou lakťovou opierkou. Žiadny z použitých materiálov nemá živočíšny pôvod. Množstvo z nich práveže pochádza z recyklovaného odpadu. Head-up displej s rozšírenou realitou dostal nové funkcie. Sofistikovanejší parkovací asistent dostal pamäť, vďaka ktorej bude vedieť sám zvládať naučené parkovacie manévre. V testoch bolo ID.3 často vyčítané, že lišta s tlačidlami pod obrazovkou multimediálneho systému nie je podsvietená a jej používanie v noci je tak dosť problematické. Volkswagen zatiaľ neuvádza, že by faceliftovaný model týmto podsvietením disponoval a z oficiálnych obrázkov sa to zatiaľ vyčítať nedá. Displej je rovnako veľký, no infotainment disponuje novším softvérom a upravenou grafikou menu.

Plánovač cesty

Pohonný systém sa zmien nedočkal. Elektromotor s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 310 Nm poháňa zadné kolesá. Záujemca si môže vybrať z dvoch veľkostí batérie, 58 kWh má udávaný dojazd 426 km a 77 kWh až 546 km. Maximálny nabíjací výkon je 170 kW, čo znamená, že batéria sa z 5 na 80 % nabije za 30, resp. 35 minút. Zabudovaný plánovač trás na dlhších trasách vypočítava zastávky na nabíjanie. S využitím aktuálnych dopravných informácií to robí tak, aby bol cieľ jazdy dosiahnutý čo najrýchlejšie. Zastávky na nabíjania sa vyhodnocujú dynamicky na základe kapacity jednotlivých nabíjacích staníc. To znamená, že funkcia plánovania trasy môže navrhnúť dve krátke nabíjania s vysokým výkonom namiesto jednej dlhšej zastávky s nabíjaním s nízkym výkonom. Systém tiež rozpozná nabíjacie stanice, ktoré sú obsadené a tie nenavrhne.

ssangyong-torres-evx

Volkswagen ID.3 sa od jesene tohto roka začne vyrábať aj v materskom závode značky vo Wolfsburgu. Ceny modernizovaného vozidla zatiaľ nie sú známe.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAuto, ktoré vám môže zachrániť život: Dôležité prvky, podľa ktorých spoznáte naozaj bezpečné vozidlo
Nasledujúci článokNemecko sa v otázke zákazu spaľovákov stavia na zadné, bojuje za syntetické palivá

1 COMMENT

Comments are closed.