startstop

Roadster MG Cyberster dorazil na Slovensko. Cena vás ohromí

Zdroj: Facebook/Elektromobil.TV

MG Cyberster sa v rámci svojej dlhej cesty z Londýna do Šanghaja zastavil na niekoľko hodín aj v Bratislave. Užijeme si budúce leto s vetrom vo vlasoch za volantom tohto príťažlivého elektrického roadsteru?

Kým vozidlá značky MG poznáme ako cenovo dostupnejšiu alternatívu voči mainstreamovým európskym, japonským či juhokórejským automobilkám, Cyberster si to svojimi parametrami môže namieriť rovno proti Porsche. Je to roadster s plátennou strechou, takže úžitková hodnota ide v tomto prípade bokom. Hlavným cieľom takéhoto vozidla je ponúknuť vodičovi maximálny jazdný zážitok a zabaviť ho na akejkoľvek zakrútenej ceste na svete. MG Cyberster to ale bude robiť s čisto elektrickým pohonom. A minimálne na papieri pôsobia jeho schopnosti mimoriadne atraktívne.

Zdroj: Facebook/Elektromobil.TV
Závan nostalgie

MG Cyberster má elegantné proporcie kupé s krátkou zadnou časťou a dlhou líniou kapoty. Podobne ako napríklad v prípade BMW Z4 sedí vodič pri zadných kolesách. Na karosérii nájdeme športovo vyzerajúce prívody vzduchu. Svojou siluetou asi najviac pripomína Alpine A110. No kým Francúzi na svojom prvom sériovom elektrickom športiaku ešte iba pracujú (a popritom sa rozchádzajú s Lotusom), MG je pripravené Cyberster uviesť na trh už budúci rok. Znalci si určite všimnú, že Cyberster odkazuje na oldschoolové roadsteri MG zo 60. a 70. rokov. Pri pohľade zozadu vám oči padnú na mohutný difúzor a neprehliadnuteľné svetlá v tvare šípok.

Zdroj: Facebook/Elektromobil.TV
Vysoký výkon… ale aj hmotnosť

Prečo to porovnanie s Porsche? Základná verzia MG Cyberster je vybavená elektromotorom uloženým vzadu. Jeho výkon je 314 koní. Energia sa bude ukladať do batérii s kapacitou 64 kWh. Výkonnejšia verzia má elektromotory dva a disponuje pohonom všetkých kolies. Celkový výkon je 544 koní, čo umožní vozidlu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. Najvyššia rýchlosť je potom limitovaná na 200 km/h. Jednoznačne tak pôjde o šťuku v premávke, aj keď veľkou záhadou zostáva, ako si MG poradia s vyššou hmotnosťou. Ľahkonohá alpinka váži necelých 1,1 tony, Cyberster v prípade dvojmotorovej verzie atakuje hmotnosť 2 tony. To je spôsobené najmä ťažkou batériou s kapacitou 77 kWh, na druhej strane by dojazd vozidla v reálnej premávke mal atakovať hranicu 400 km.

Zdroj: Facebook/Elektromobil.TV

Dvojsedadlový roadster má vonkajšie rozmery 4535 x 1913 x 1329 milimetrov. Rázvor osí kolies je dlhý 2690 milimetrov. Cyberster je tak skoro o 20 centimetrov dlhší ako Porsche Cayman, čo je etalón v triede športových kupé. MG Cyberster bude v základnej výbave vybavený kolesami s rozmermi 245/45 R19 vpredu a 274/40 R19 vzadu. Alternatívou budú väčšie kolesá 245/40 R20 na prednej náprave a 275/35 R20 na zadnej náprave. Strecha je plátenná a jej zloženie trvá 10 sekúnd. Čo však nemá ani také Porsche, sú dvere otvárajúce sa nahor. MG Cyberster tak po stránke efektnosti a wau dojmu dostáva jednotku, otázkou však zatiaľ zostávajú jeho schopnosti na okruhu či okreske. A známa zatiaľ nie je ani jeho cena, ale základ by mohol stáť okolo 77.000 eur. Za výkonnejšiu verziu si však budete musieť pripraviť ohromných 100 000€.

Exit mobile version