Dosiahnutie 12-percentného podielu na čínskom trhu počas septembra bolo pre značku veľkým úspechom (VW 10 % a Toyota 8 %). Nie je to tak dávno, čo sa rozhodnutie automobilky ukončiť produkciu čisto spaľovacích automobilov javilo ako riskantné.
Zatiaľ sa však ukazuje, že to bol veľmi dobrý ťah, pretože ako uvádza portál Just Auto, počet kupujúcich plug-in hybridov a elektromobilov z mesiaca na mesiac rastie. Reč je o čínskej automobilke BYD, ktorá svoje aktivity stupňuje aj v Európe. Podľa údajov spoločnosti dosiahli dodávky za prvých deväť mesiacov 2 079 638 jednotiek, čo je medziročný nárast o pozoruhodných 75,5 %. Len v septembri spoločnosť predala v Číne 287 494 automobilov, z toho 151 193 bolo elektromobilov. Čo sa týka predaja elektrických vozidiel BYD na trhoch mimo Číny, tieto predstavovali v septembri ďalších 28 039 vozidiel a 145 529 od začiatku roka. Tesla Model Y pravdepodobne naďalej zostane najpredávanejším automobilom v Číne, no na päty mu šliapu viaceré modely BYD. V desiatke najpredávanejších automobilov za mesiac september malo až 5 z nich logo BYD.
Pick-up aj luxusné MPV
BYD však nezaháľa a pripravuje novinky aj na rok 2024. Prvým dôležitým modelom bude elektrifikovaný pick-up v štýle Fordu Ranger. Segment pick-upov totiž v Číne výrazne rastie a tieto vozidlá sú medzi zákazníkmi čoraz populárnejšie. Je preto doslova až zarážajúce, že BYD zatiaľ žiadneho zástupcu na poli týchto automobilov vo svojich predajniach nemá. Pick-up dorazí s čisto elektrickým pohonom, no vylúčená nie je ani verzia plug-in hybrid s 1,5-litrovým benzínovým motorom. Značka bude expandovať aj do segmentu luxusných MPV, ktorý je v Číne taktiež na vzostupe. Priamy konkurent Volva EM90 bude dlhý vyše 5 metrov a mohol by vychádzať z existujúceho modelu Denza D9.
Úspech elektrifikovaných modelov značky Build Your Dreams spočíva najmä v batériách Blade, ktoré od spoločnosti odkupujú aj ostatní výrobcovia, napríklad aj Tesla. Ide o lítium-železo-fosfátové batérie s unikátnym usporiadaním. Skladajú sa totiž priamo z článkov, čím sa znižuje objem aj hmotnosť batérie. Bežne sa totiž v elektromobiloch používajú články spolu so segmentovými modulmi. Tieto batérie sa taktiež dokážu aj rýchlo nabíjať.