Domov SPRÁVY Elektromobilita Trh elektromobilov v Nemecku: MG pred Teslou, líder prekvapí

Trh elektromobilov v Nemecku: MG pred Teslou, líder prekvapí

Foto: Karol Gajdoš

Najpredávanejším elektromobilom za mesiac október sa stal model, ktorý je obľúbený aj na Slovensku.  

Žiadna Tesla ani Volkswagen – najpredávanejším elektromobilom na nemeckom trhu bol v októbri model Škoda Enyaq, ktorý zaznamenal predaj 2579 kusov. S veľkým odstupom za Enyaqom nasleduje Audi Q4 E-Tron (1867 ks) a FIAT 500e (1760 ks). Zaujímavý je aj výsledok automobilky MG a jej elektromobilu MG4 Electric (1722 ks). Týmto počtom dokázala poraziť aj Teslu Model Y (1649 ks) či Model 3 (1607 ks).

Škoda tak v Nemecku v októbri predala o zhruba tisícku viac elektrických Enyaqov ako Tesla svojho Modelu Y či Modelu 3. Rovnako to znamenalo takmer dvojnásobne viac predaných vozidiel ako najpredávanejšie elektrické modely od Volkswagenu ID.4/ID.5 (1304 ks), ktoré vychádzajú z rovnakého základu ako Enyaq alebo Q4 E-Tron. Túto skupinu už čoskoro doplní aj Cupra Tavascan.

Pre Škodu ide o historický úspech. Enyaq sa v Nemecku predáva od marca 2021, no doteraz sa v rebríčku najpredávanejších elektromobilov v krajine umiestnil nanajvýš na treťom mieste, a to v septembri 2021. Škoda predáva v Nemecku priemerne za mesiac 1700 Enyaqov. Na Slovensku ide o dlhodobo najpredávanejší elektromobil.

Celkový predaj elektromobilov klesá

Počet predaných elektromobilov vrátane plug-in hybridov medziročne v Nemecku klesol. Kým podiel týchto vozidiel v októbri 2023 bol necelých 25 %, v októbri 2022 sa tento podiel blížil k 33 %. Dôvod poklesu musíme hľadať v klesajúcich dotáciách na predaj elektrických vozidiel. Kým minulý rok v tomto období vrcholili predaje podporované vládnymi dotáciami, v tomto roku už boli výrazne zoškrtané.

MG

MG4 Electric boduje efektívnym pohonným ústrojenstvom a agilitou. Aj v našom redakčnom teste sme sa presvedčili, že v meste a mimo mesta dokáže jazdiť s priemernou spotrebou energie 13,5 kWh, takže na jedno nabitie dokážete pohodlne prejsť aj 450 kilometrov. Na diaľnici prejdete tak 300 km. Na rýchlonabíjacej stanici sa batéria MG dokáže nabíjať výkonom 135 kW, takže za niečo vyše 30 minút je batéria opäť nabitá na 80 % svojej kapacity. Jazda s MG prináša úprimnú radosť, za čo môže pohon zadných kolies, optimálne vyváženie, komunikatívne riadenie a možnosť celkom vypnúť stabilizáciu.

MG4 Electric, prekonáva VW ID3? - TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJKBA
Predchádzajúci článokMOTO TEST Honda XL 750 Transalp – znovuzrodená ikona
Nasledujúci článokMINI Countryman JCW – poriadne štipľavé