startstop

Volkswagen modernizoval elektromobily ID.4 a ID.5

Foto: Volkswagen

Od začiatku novembra sa na Slovensku dajú objednať modernizované modely Volkswagen ID.4 a ID.5. Obidve elektrické SUV dostali novú generáciu infotainmentu a softvéru. Okrom toho majú verzie Pro a „GTX“ nový systém pohonu s výkonnejším zadným elektromotorom.

Tento elektromotor, po prvý raz použitý v limuzíne ID.7, dosahuje vyšší výkon a väčší krútiaci moment pri súčasne zníženej spotrebe elektrickej energie. Kombinovaný dojazd podľa WLTP sa vďaka novému pohonu predĺžil pri ID.4 až na 550 kilometrov a pri ID.5 na 556 kilometrov. Pozitívne je, že modernizované modely sa predávajú za nezmenenú základnú cenu ako ich predchodcovia. Tým sa výrazne zlepšil pomer ceny a úžitkovej hodnoty obidvoch modelov.

Foto: Volkswagen
Vylepšené ovládanie

Volkswagen v rámci evolúcie modifikoval kokpit ID.4 aj ID.5. Pri tom bolo v stredobode pozornosti zlepšenie intuitívnosti ovládania. Preto oba modely dostali nový softvér najnovšej generácie, ktorý je výrazne rýchlejší a poskytuje viac funkcií. Konštruktéri premiestnili prepínač jazdných režimov z rámu združeného prístroja do samostatnej páčky na pravej strane stĺpika riadenia – rovnako ako majú novšie elektrické modely ID.7 a ID. Buzz. Tým sa uvoľnil priestor na palubnej doske pre väčší displej infotainmentu. Vďaka tomu majú obidva modely sériovo nový systém infotainmentu Discover Pro s integrovanou navigáciou a väčšou 12,9-placovou uhlopriečkou dotykového displeja.

Foto: Volkswagen

Infotainment má novú štruktúru menu. Dotykové posúvače na ovládanie teploty dvojzónovej klimatizácie a hlasitosti infotainmentu pod dotykovým displejom sú konečne osvetlené. Fyzické tlačidlo spínača výstražných svetiel bolo premiestnené medzi stredové mriežky ventilácie, kde je lepšie viditeľné aj dosiahnuteľné z obidvoch predných sedadiel. Pre zlepšenie ovládania má multifunkčný volant nanovo usporiadané dotykové tlačidlá.

Okrem toho bol zdokonalený head-up displej s rozšírenou realitou. Ovládanie ďalej uľahčuje hlasový asistent IDA, ktorý precíznejšie reaguje na povely prirodzenou rečou (vo vybraných jazykoch) a poskytuje viaceré nové funkcie. Na želanie Volkswagen do obidvoch modelov montuje nový ozvučovací systém Harman Kardon, ktorého 12-kanálový zosilňovač s celkovým výkonom 480 W napája 10 reproduktorov vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera.

Foto: Volkswagen
Väčší krútiaci moment

Najdôležitejšou technickou zmenou pre všetky verzie ID.4 a ID.5 vybavené 77 kWh batériou je výkonnejší a efektívnejší systém pohonu. Vďaka novému elektromotoru na zadnej náprave a batérii novej generácie sa podarilo zvýšiť výkon a súčasne znížiť spotrebu elektrickej energie. Modely ID.4 Pro a ID.5 Pro s pohonom zadných kolies majú elektromotor s výkonom 210 kW (286 k) – ktorý poskytuje o 60 kW (82 k) vyšší výkon ako doterajší motor verzií s pohonom zadných kolies. V každej situácii je dynamickejší, pretože aj krútiaci moment vzrástol z 310 až na 545 Nm. Verzia  ID.4 Pro 4MOTION s pohonom všetkých kolies s pôvodným elektromotorom na prednej náprave a novým zadným elektromotorom má celkový systémový výkon vyladený takisto na 210 kW (286 k), čo predstavuje zvýšenie o 15 kW (21 k) oproti doterajšiemu modelu. Modely Pro a Pro 4MOTION majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť zvýšenú na 180 km/h (predtým 160 km/h).

Foto: Volkswagen

Modely s pohonom všetkých kolies ID.4 GTX a ID.5 GTX  majú odteraz s novým zadným elektromotorom systémový výkon zvýšený na 250 kW (340 k), čo predstavuje plus 30 kW (41 k). To sa prejavuje aj v oblasti jazdnej dynamiky, ktorú najlepšie dokumentuje akcelerácia z 0 na 100 km/h. Modely GTX ju absolvujú teraz za  5,4 sekundy. Rovnako ako doteraz majú ID.4 GTX a ID.5 GTX maximálnu rýchlosť elektronicky limitovanú na 180 km/h. Základná verzia ID.4 Pure má pohon nezmenený – elektromotor s výkonom 125 kW (170 k) a batériu 52 kWh (netto), a tým aj elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Foto: Volkswagen
Rýchlejšie nabíjanie

Modely ID.4 a ID.5 s pohonom zadných kolies s novým elektromotorom môžu svoju batériu zrýchlene nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 135 kW ako doteraz. Modely s pohonom všetkých kolies majú nabíjací výkon zvýšený zo 135 na 175 kW. To znamená, že za cca 10 minút môžu pri maximálnom nabíjacom výkone doplniť elektrickú energiu na ďalších 178 kilometrov. Základný model ID.4 Pure s batériou 52 kWh má nabíjací výkon zvýšený zo 110 kW na 115 kW.

Foto: Volkswagen

Všetky verzie modelov ID.4 a ID.5 dostali nový systém tepelného manažmentu batérie, ktorý pri jazde k zvolenej rýchlonabíjacej stanici tepelne pripraví batériu na nabíjanie s maximálnym dostupným výkonom. Vďaka tejto príprave vozidlo najmä pri dlhých jazdách s viacerými zastávkami na nabíjanie „natankuje“ elektrickú energiu oveľa rýchlejšie. K novému systému pohonu bol nanovo vyladený aj podvozok. Okrem toho Volkswagen modifikoval reguláciu voliteľného podvozku DCC s adaptívnymi tlmičmi pruženia a riadiacu jednotku podvozka – tzv. manažér jazdnej dynamiky vyladil pre širšie rozpätie medzi komfortom a dynamikou.

Foto: Volkswagen
Ceny

Na Slovensku sa modernizované modely ID.4 predávajú s uvádzacím bonusom 2.000 € a ID.5 s bonusom 3.000 €. Najlacnejší ID.4 Pure má s uvádzacím bonusom cenu od 40 990 €, najdrahší ID.4 GTX od 58 690 €. Nový ID.5 je v súčasnosti v ponuke v dvoch verziách ako ID.5 Pro s pohonom zadných kolies a výkonom 210 kW (286 k) za cenu od 51 090 € a špičkový ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 250 kW (340 k) od 60 090 €.

Exit mobile version