Nová Panamera zaostáva za konkurenciou
Porsche sa drží správneho smeru a v Ženeve predstavilo nový model svojej úspešnej Panamery a to Panamera Sport Tourismo. Dizajnovo nezmenené dielo Stuttgartského poníka ktoré je o krok pred konkurenciou ale drží sa tradícií Porsche. Porsche predstavilo hneď 5 verzií nového modelu a to:
Panamera 4 Sport Tourismo
Panamera 4S Sport Tourismo
Panamera 4S Diesel Sport Tourismo
Panamera 4 E-Hybrid Sport Tourismo
Panamera Turbo Sport Tourismo
4 Sport Tourismo – 3.0l motor V6 Turbo
Výkon: 243 kW/330 koní
Zrýchlenie 0-100km/h : 5.5s
Max. Rýchlosť: 259km/h
Spotreba (komb.): 7.9l/100km
4S Sport Tourismo – 2.9l V6 Twin Turbo
Výkon: 324 kW/440 koní
Zrýchlenie 0-100km/h: 4.4s
Max. Rýchlosť : 286km/h
Spotreba(komb.): 8.3l/100km
4S Diesel Sport Tourismo – 4.0l motor V8 Twin Turbo
Výkon: 310 kW/422koní
Zrýchlenie 0-100km/h: 4.5s
Max. Rýchlosť: 282km/h
Spotreba(komb.): 6.8l/100km
4 E-Hybrid Sport Tourismo – 2.9l V6 Twin Turbo a elektromotor
Kombinovaný výkon: 340 kW/462koní
243kw/330koní a elektromotor 100Kw/136 koní
Zrýchlenie 0-100km/h: 4.6s
Max. Rýchlosť: 275km/h
Spotreba(komb.): 2.5l/100km a 15kWh/100km
Turbo Sport Tourismo – 4.0l motor V8 Twin Turbo
Výkon: 404Kw/550koní
Zrýchlenie 0-100km/h: 3.8s
Max. Rýchlosť: 304km/h
Spotreba(komb.): 9.5l/100km
Exteriér: Ako som už avízoval, auto ma až na pár drobností nezmenený dizajn. Zaujme hlavne zadná časť vozidla a to kvôli adaptívnemu strešnému spojleru, nad zadným oknom, ktorý sekunduje vodičovi a prispôsobuje tak prítlak na zadné kolesá podľa rýchlosti vozidla.
Čo však musím vyzdvihnúť je pôsobenie vozidla, totižto z každého uhlu pôsobí inak, z jedného vystupuje elegantnosť, z druhého športová dravosť a dominancia no všetko to spája harmónia. Tento celok by som nazval, jednoducho Porsche.
Interiér: Komfortne zriadený interiér z kvalitných materiálov a ergonomické sedadlá spolu s 12“ obrazovkou nad stredovou konzolou vás ohromia a vy nebudete chcieť auto opustiť. Do pozoru by som však chcel dať zadnú časť vozidla, Sport Tourismo je prvá Panamera ktorá má namiesto obviklej stredovej konzoly tretie sedadlo. No nezúfajte Porsche ponúka aj klasickú konfiguráciu štvor-miestneho vozidla.
Čo sa spomínaného batožinového priestoru týka, má objem až 520l až na verziu E-Hybrid kde je objem zredukovaný na 425l. Avšak sklopení zadných sedadiel narastie objem až na 1 390l resp. 1295 u E-Hybridu.
Cenovo sa modely líšia, no cena najlacnejšieho začína na zhruba 97 000€ za Sport Tourismo a na najdrahší model E-Hybrid si pripravte minimálne 190 000€.
Čo by som však modelu vytkol je jeho konkurencia:
Mercedes CLS Shooting Brake ktoré ponúkajú nižšiu cenu a väčší batožinový priestor(590/1550l), pre porovnanie CLS 500 V8 9G s výkonom 300Kw/408koní a cenou začínajúcou 83 000€. Dalšie cenové varianty sú v rozmedzí benzínových motorov medzi 65 000€ až 135 000 € a 57 000€ až 67 000€ v dieslových motoroch, počítam so základnými modelmi.
Audi so svojou A7 resp S7-čkou vystupuje taktiež tvrdo a ceny tlačí dole.
Za model A7 Sportback s motorom 3.0l TDI S Tronic 140kW/190koní zaplatíte od 57 000€ a za verziu A7 competition 3.0l quattro tiptronic 240kW/326koní od 78 000€. Pri verzi S7 Sportback s motorom 4.0l TFSI V8 quattro S tronic 331kW/450koní ceny začínajú na hodnote 85 000€.
V neposlednom rade BMW so svojou 6-tkovou radou a označením Gran Coupé. Za najlacnejší model 640i Gran Coupé s 3.0l motorom o výkone 235kW/320koní zaplatíte približne 87 000€. Pričom za verziu M6 Gran Coupé s 4.4l motorom o výkone 412kW/560koní minimálne 136 000€.