Máme sa načo tešiť, už čoskoro príde i5 Touring. Nové BMW radu 5 sa významne zapíše do 52-ročnej histórie tohto modelu. Po prvýkrát sa ponúka v plne elektrickom prevedení „i5“. S príchodom karosárskej verzie kombi BMW i5 Touring sa ponuka opäť rozrastie.
BMW nedávno vypustilo do sveta niekoľko ukážkových videí modelu i5 Touring. Oficiálnej premiéry by sme sa mali dočkať na jar tohto roku. Viac menej by použitá technológia mala kopírovať štandardný model i5, avšak verzia Touring prinesie o niečo viac miesta v batožinovom priestore.
Slušná rýchlosť nabíjania, Touring uberie z dojazdu
Vďaka inému typu karosérie by sa zadné svetlá a ich svetelný podpis mal trochu líšiť od sedanu. Model M dostane rovnaké vylepšenia exteriéru ako aj limuzína. Spomínané videá zobrazujú model vo verzii M60. Zverejnené obrázky siluety tohto modelu ukazujú aj odlišný sklon zadného okna v porovnaní s predchádzajúcou generáciou BMW radu 5 Touring s označením G31. Predná časť BMW i5 Touring dostane zaslepenú mriežku chladiča pre lepšiu aerodynamiku, ale celkovo sa takmer zhoduje s mriežkou modelu so spaľovacím motorom.
Očakáva sa, že pohonné ústrojenstvo modelu i5 Touring bude korešpondovať so sedanom. To znamená, že začneme na i5 eDrive40 s pohonom zadných kolies. V limuzíne nájdeme verziu eDrive40, vybavenú jediným zadným elektromotorom s výkonom 322 koní a krútiacim momentom 430 Nm. Energia pochádza z batérie s kapacitou 81,2 kWh a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá zhruba 6 sekúnd.
Príde aj i5 Touring M60
Časový údaj zrýchlenia môže ovplyvniť extra hmotnosť Touringu. Model s označením i5 eDrive40 Touring by vďaka vyššej hmotnosti mal dosiahnuť aj o niečo kratší dojazd, ktorý v prípade sedanu činí 580 kilometrov na jedno nabitie.. Čo by sa meniť nemalo, je rýchlosť nabíjania 205 kW. Preto dokážete nabiť z 10 na 80 percent batérie za zhruba 30 minút.
Šéf BMW divízie M Franciscus van Meel povedal, že model s označením M60 xDrive Touring príde na jar tohto roka. Ponúkne výkon porovnateľný s BMW M5. Dva elektromotory dodajú tomuto autu výkon na úrovni 593 koní a krútiaci moment 820 Nm. Výkon sa následne bude prenášať na obe nápravy. Model by mal dostať energiu z rovnakej batérie ako eDrive40. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá v limuzíne M60 len 3,8 sekundy s maximálnou rýchlosťou 230 km/h. BMW uvádza pre model M60 maximálny dojazd 515 km vo verzii sedan. Očakáva sa, že aj v tomto prípade sa dojazd zníži, ale nemal by klesnúť pod 500 km.
V interiéri nič nové, kufor môže prekvapiť
Interiér v podstate neprinesie nič nové v porovnaní so sedanom. Na prístrojovej doske uvidíme 12,3-palcový displej vodiča a k nemu pripojený zakrivený panel s 12,3-palcovým dotykovým displejom s najnovším informačno-zábavným systémom BMW iDrive. Odchádzajúci rad 5 Touring so základným objemom batožinového priestoru 570 litrov nasadil latku pomerne vysoko. Zatiaľ nepoznáme presnú kapacitu batožinového priestoru novinky, ale BMW rozhodne nebude chcieť túto latku podliezť.