Pripravovaná línia elektromobilov 0 Series od japonskej automobilky láka na športovú vlajkovú loď. Nová Honda NSX by tak mohla prísť ako elektromobil.
Medzi fanúšikmi má pojem Honda NSX obrovskú váhu. Najmä prvá generácia, ktorá bola v produkcii od roku 1990 až do roku 2005. Druhá generácia z roku 2015 nezožala taký úspech, v aký samotná automobilka dúfala. V Japonsku dúfajú, že to napraví tretia generácia, teda pokiaľ sa jej vôbec dočkáme.
Idú s dobou
Prvá generácia z konca 20. storočia bola poháňaná čisto benzínovým motorom V6 umiestneným medzi nápravami. Pri druhej generácii už puristickí fanúšikovia toľko nadšenia neprejavovali. Motor síce zostal na svojom pôvodnom mieste, išlo sa však o hybridnú pohonnú jednotku. Automobilka pokračuje v elektrifikácii a nová Honda NSX tak podľa všetkého bude poháňaná výhradne elektrinou. Nepriamo to dokonca potvrdil samotný CEO automobilky, Toshihiro Mibe.
Už čoskoro
Pre britský portál Autocar CEO značky síce neprezradil žiadne konkrétne informácie, ale nechal sa počuť, že vo svojom vývojovom centre skúmajú športový automobil v ére elektromobilov. Dokonca zašli tak ďaleko, že na jednom pracujú a s jeho vývojom plynulo postupujú. Duchovný nástupca legendárneho športiaku tak bude športovou, vlajkovou loďou novej rady elektromobilov, nesúcej názov 0 Series, ktorú spolu s konceptami nových modelov predstavili na tohtoročnom veľtrhu CES v Las Vegas. Tieto modely sa dostanú na trh už v roku 2026. Prinesú množstvo technických inovácií a budú zamerané na maximalizáciu vnútorného priestoru, zníženie hmotnosti batérie a zlepšenie účinnosti. To všetko pod hlavičkou radosti z jazdy.
Futuristický dizajn
Pri konceptoch tento jav nie je ničím neobvyklým. Len čas ukáže, či sa automobilke podarí tento vzhľad preniesť do reality. Podľa britského portálu bude mať novinka posunutú kabínu čo najviac dopredu. Už na prvý pohľad pôsobí ako z iného sveta a je veľmi málo pravdepodobné, že duchovný nástupca legendárnej Hondy NSX uzrie svetlo sveta čo i len v približne totožnej podobe. S nádychom minimalizmu sa bude niesť aj samotný interiér, ktorého hlavným cieľom bude zabezpečiť čo možno najmenšie rozptyľovanie vodiča.