Domov SPRÁVY News Porsche Macan Turbo vs Maserati Grecale Folgore – jazda s vysokým napätím

Porsche Macan Turbo vs Maserati Grecale Folgore – jazda s vysokým napätím

Foto: Porsche

Macan Turbo, ako prvé plne elektrické SUV od značky Porsche, sa na trhu stretne s vážnou konkurenciou – Grecale Folgore, čo je prvé plne elektrické SUV od značky Maserati. Ktoré je na tom papierovo lepšie?

Grecale Folgore prišlo na trh rok po hybridnom a benzínovom modeli. Tento automobil je vybavený batériou s kapacitou 105 kWh, pričom využíva 400V technológiu. Na druhú stranu Porsche Macan využíva 800-voltovú architektúru a nesie so sebou 100 kWh batériu. Vodič v Maserati sa môže spoliehať na maximálny výkon pohonnej sústavy 558 koní a krútiaci moment 820 Nm. Pilot v Porsche má v opatere 639 koní a až 1130 Nm. Ak by sme tieto dve vozidlá postavili na preteky v šprinte, výsledok by bol zrejme dosť jednoznačný. Maserati v prípade Grecale Folgore udáva čas potrebný na zrýchlenie z 0 na 100 km/h na 4,1 sekundy. To Macanu Turbo bude podľa Porsche stačiť len 3,3 sekundy. Aj na diaľnici s neobmedzenou rýchlosťou bude Maserati zaostávať. Kým Folgore vyvinie maximálnu rýchlosť 220 km/h, Macan Turbo dokáže svišťať 260 km/h.

Foto: Maserati
Porsche Macan Turbo
Foto: Porsche

Dojazd, samozrejme, závisí od konkrétnych jazdných podmienok, ale v prípade Maserati je udávaná vzdialenosť na jedno nabitie 500 km. Porsche by malo prejsť viac, až 591 km. Podvozková platforma PPE umožňuje Macanu Turbo nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 270 kW. Na vhodnej nabíjacej stanici tak bude možné nabiť batériu z 10 na 80 % za približne 21 minút. Maserati to trvá 29 minút.

Inšpirácia z Bilbaa

Napíšme si niečo o špecifickej farbe Grecale Folgore, s ktorou sa Maserati predstavuje na fotografiách. Nesie názov Rame Folgore a je výsledkom rozsiahleho výskumu interakcie farby so svetlom, ktoré sa v neustálej interakcii s okolím vyvíja v živú bytosť. Inšpiráciu čerpá zo súčasnej architektúry, konkrétne z fasády Guggenheima v Bilbau, kde teplé medené odtiene v častiach na slnku koexistujú s chladnejšími odtieňmi modrastej šedej v oblastiach v tieni. Tieto farby je možné docieliť pomocou dúhových pigmentov.

Foto: Maserati

Maserati Grecale Folgore používa aj niekoľko inovatívnych materiálov. Za všetky menujme aspoň ECONYL. Ide o regenerovaný nylon vyrobený zhodnocovaním nylonového odpadu (ako sú rybárske siete z oceánov či koberce určené na skládkovanie) a ich premena na kvalitnú nylonovú priadzu pre módny a interiérový priemysel. Tento materiál tak má vo výsledku nepriehľadný povrch a vyznačuje sa parametrickým dizajnom, ktorý vyjadruje prirodzenú dynamiku. Pasažieri vpredu sedia v anatomických sedadlách s vyhrievaním i odvetrávaním, ktoré sú nastaviteľné v 14 smeroch. Maserati Folgore Grecale ponúka štyri rôzne jazdné režimy: MAX RANGE, GT, SPORT, OFFROAD. Úpravy je možné vykonať pomocou voliča jazdných režimov priamo na volante. Folgore tiež disponuje vzduchovým odpružením.

Porsche Macan Turbo interiér
Foto: Porsche
Aktívna aerodynamika

Porsche Macan Turbo bolo predstavené len pred niekoľkými dňami v Singapure. Má vonkajšie rozmery 4 784 x 1 938 x 1 622 mm, pričom rázvor osí kolies sa predĺžil o 86 mm na celkových 2893 mm. Macan môže byť vybavený až 22-palcovými kolesami, Grecale používa nanajvýš 21-palcové. Macan disponuje aktívnou aerodynamikou, ktorá zahŕňa adaptívny zadný spojler, aktívne chladiace klapky na predných prívodoch vzduchu a flexibilné kryty na plne utesnenom spodku. Tým dosahuje koeficient aerodynamického odporu vzduchu len 0,25, čím jej najefektívnejšie vo svojej triede. Pokiaľ ide o každodennú praktickosť, Porsche Macan v závislosti od modelu a výbavy ponúkne batožinový priestor s objemom 540 litrov. Do kufra Maserati naložíte 535 litrov batožiny.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDiaľničná známka zadarmo – presný návod, ako na to
Nasledujúci článokHlavne aby ma bolo počuť. AMG sa na Slovensku nesmierne darí