Ak máte zálusk na novú dodávku, Ford má jednu novinku k dispozícii. Ponúkne priestorný interiér a zaujímavé vychytávky. Na nástupcu modelu Transit Connect sa čakalo. Čakanie sa, pravdepodobne, vyplatilo, keďže novinka prináša zaujímavé prvky, ktoré v praktickom využití ocení takmer každý.
Ford sa rozhodol uviesť na trh novú dodávku s miernym oneskorením. Ide o úžitkový variant modelu Transit Connect. V prípade tohto modelu, podobne ako v prípade Tournea Connect, poslúžil ako základ model Caddy od Volkswagenu. Podobne ako si tieto automobilky pomohli aj v prípade modelov Amarok a Ranger. Vo Forde si však dali v prípade modelu Transit záležať a zakomponovali sem prvky, ktoré v Caddy nenájdete.
Ponúkne užitočné riešenia
Ford sa rozhodol uviesť do ponuky model Transit Connect v dvoch veľkostiach. Štandardná verzia nesie označenie L1 a dokáže previezť až 3,1 metra kubického nákladu. Druhá verzia s predĺženým rázvorom kolies s označením L2 ponúkne objem nákladného priestoru 3,7 metra kubického. Maximálne zaťaženie dosahuje až 820 kilogramov a tento model utiahne príves s hmotnosťou 1 500 kilogramov.
K dispozícii máte aj ďalšie dve možnosti usporiadania kabíny a nákladného priestoru. Môžete mať dvojmiestny Van alebo päťmiestne Kombi. Kombi ponúkne aj zaujímavý systém flexibilných sedadiel, ktoré možno jednoducho sklápať a rozšíriť tak priestor na náklad. Skladať sa dá aj sedadlo spolujazdca. Sklopením operadla tak získate pomerne slušnú pracovnú či odkladaciu plochu.
Rad asistenčných systémov
Interiér ponúkne prakticky komfort bežného osobného automobilu. Na palubnej doske nájdete 10-palcový dotykový displej s bohatými možnosťami konektivity. Nájdete tu možnosti bezdrôtového zrkadlenia telefónu či indukčné nabíjanie. Pred vodičom sa nachádza taktiež 10-palcový displej digitálneho prístrojového štítu. V interiéri dobre poslúžia aj USB-C nabíjacie porty a v prípade príplatku aj sedadlá s certifikátom AGR, ktoré zabezpečia maximálny komfort posádky.
Toto auto ponúkne aj slušný balík asistenčných systémov vrátane systému núdzového brzdenia či zadnú kameru so systémom detekcie prichádzajúcich vozidiel. Transit Connect disponuje aj asistentom pre cúvanie s prívesom. Vďaka senzorom a kamere dokáže vodiča nasmerovať priamo k prívesu. Ovládanie tohto systému zvládnete otočným kolieskom, nie volantom.
V ponuke aj plug-in hybrid
Pod kapotou nájdeme dvojlitrový naftový motor EcoBlue preplňovaný turbom s dvoma výkonovými možnosťami. Slabšia verzia disponuje výkonom 102 koní, manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Silnejší variant ponúkne výkon 122 koní, manuálnu aj automatickú prevodovku a pohon oboch náprav.
Ford však dodáva aj nový plug-in hybridný pohon. Ten má svoj základ v benzínovom motore s objemom 1,5 litra a celkový systémový výkon činí 150 koní. Batéria umožní čisto elektrický dojazd 110 kilometrov na jedno nabitie a možno ju nabíjať aj rýchlonabíjačkou výkonom 50 kW. Ford vypustí na trh tento model v trojici výbav a všetky modely sa budú vyrábať v poľskom meste Poznaň. Prvé automobily by mali doraziť k svojim majiteľom už v lete.