Domov SPRÁVY News BMW zbavilo nový Touring praktickej veci, čo na to ľudia?

BMW zbavilo nový Touring praktickej veci, čo na to ľudia?

Foto: BMW - Fabian Kirchbauer Photography

BMW radu 5 Touring vstupuje do novej éry. Šiesta generácia obsahuje množstvo digitálnych inovácií, priekopnícke systémy pre autonómnu jazdu a parkovanie, udržateľnejší prístup počas celého životného cyklu a v podobe BMW i5 Touring prvý raz ponúkne aj plne elektrický pohon.

Exteriér nového BMW radu 5 Touring charakterizujú dynamicky natiahnuté proporcie. V porovnaní s predchodcom je nový Touring o 97 milimetrov dlhší (5 060 milimetrov), o 32 milimetrov širší (1 900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyšší (1 515 milimetrov). Rázvor osí kolies sa zväčšil o 20 milimetrov na celkových 2 995 milimetrov. V porovnaní so sedanom však ide o úplne totožné hodnoty. Nové BMW radu 5 Touring má najdlhší rázvor vo svojej triede, ktorý sa zväčšil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov. Čo sa týka objemu batožinového priestoru, sedan (v závislosti od pohonu) disponuje základným objemom 490 až 520 litrov.

BMW radu 5 Touring batožinový priuestor
Foto: BMW

Touring má batožinový priestor o niečo väčší a praktickejšie využiteľný. Širší otvor v kombinácii s nízko umiestnenou nakladacou lištou uľahčuje uloženie veľkých kusov batožiny. Bez ohľadu na technológiu pohonu majú všetky verzie nového BMW radu 5 Touring objem batožinového priestoru 570 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel ho je možné zväčšiť na 1 700 litrov. Okrem automatického ovládania piatych dverí sa v štandardnej výbave nachádzajú aj páčky na uvoľňovanie operadla zadného sedadla deleného v pomere 40 : 20 : 40 z batožinového priestoru. Úložné priestory pod podlahou batožinového priestoru poskytujú priestor na deliacu sieť batožinového priestoru, kryt batožinového priestoru a nabíjací kábel pre plne elektrické a plug-in hybridné modely. Avšak novému Touringu chýba vec, ktorá ho charakterizovala v podstate od začiatku. A to je absentujúca možnosť vyklopiť iba zadné okno.

Mnoho zákazníkov oceňovalo toto praktické riešenie, keď potrebovali rýchlo do kufra naložiť nejakú drobnosť alebo z neho niečo vytiahnuť. Nebolo potrebné kvôli tomu otvárať celé dvere batožinového priestoru ale iba vyklopiť zadné okno. V prípade nového Touringu už toto nebude možné. BMW toto riešenie zdôvodňuje tým, že mnoho zákazníkov to aj tak nevyužívalo a navyše v prípade športovo strihnutého dizajnu nového modelu by dodatočný mechanizmus zmenšil základný objem batožinového priestoru.

BMW radu 5 Touring zadné sedadlá
Foto: BMW

Štandardná výbava novinky pre plne elektrické a plug-in hybridné modely zahŕňa disky kolies s priemerom 18 a 19 palcov. Voliteľne sú k dispozícii až 21-palcové disky kolies. Dynamický charakter nového BMW radu 5 Touring môžu ešte viac zdôrazniť balíky doplnkov M Sport Package, M Sport Package Pro a M Carbon Exterior Package.

Plne elektrické BMW i5 Touring od začiatku k dispozícii vo dvoch verziách

V BMW i5 M60 xDrive Touring tvoria dva elektromotory na prednej a zadnej náprave elektrický pohon všetkých kolies s výkonom až 442 kW (601 koní). Pri aktivovaných systémoch M Launch Control alebo M Sport Boost sa systémový krútiaci moment zvýši na 820 Nm. Špičkový model zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.

Elektromotor modelu BMW i5 eDrive40 Touring umiestnený na zadnej náprave generuje maximálny výkon 250 kW (340 koní) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control vyvinie maximálny krútiaci moment 430 Nm. BMW i5 eDrive40 Touring zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy. V oboch modeloch poskytuje vysokonapäťový akumulátor umiestnený v spodnej časti vozidla využiteľnú energiu 81,2 kWh. Dojazd modelu i5 M60 xDrive Touring stanovený v testovacom režime WLTP dosahuje hodnoty 445 až 506 kilometrov, pre model i5 eDrive40 Touring platia hodnoty 483 až 560 kilometrov.

BMW radu 5 Touring
Foto: BMW – Fabian Kirchbauer Photography

Batériu je možné štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom až 11 až 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom do 205 kW. Predbežný tepelný manažment optimalizuje účinnosť pri použití rýchlonabíjacích staníc. Funkcia domáceho nabíjania Connected Home Charging pre plne elektrické a plug-in hybridné modely vytvára podmienky pre solárne a záťažovo optimalizované nabíjanie, ako aj úpravu nabíjania s ohľadom na náklady. BMW i5 Touring poskytuje aj funkciu Plug & Charge Multi Contract.

BMW radu 5 Touring
Foto: BMW
Naftové motory so 48-voltovou mild-hybridnou technológiou

Všetky naftové motory dostupné pre BMW radu 5 Touring spájajú 48-voltovú mild-hybridnú technológiu s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Štvorvalcový motor modelov BMW 520d Touring a 520d xDrive Touring generuje maximálny výkon 145 kW (197 koní) a krútiaci moment 400 Nm. Pohonné portfólio v lete 2024 doplní radový šesťvalcový naftový motor. Zároveň sa predstavia dva modelové varianty s najnovšou generáciou plug-in hybridného pohonu.

Rovnováha medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania

Radosť z jazdy v novom BMW radu 5 Touring vychádza z ideálnej rovnováhy medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania. S najdlhším rázvorom spomedzi konkurentov, širokými rozchodmi, takmer dokonale vyváženým rozložením zaťaženia náprav v pomere 50 : 50, inteligentnou ľahkou konštrukciou a optimalizovanou tuhosťou spojenia karosérie a podvozka na to ponúka ideálne predpoklady. Rozsiahlo vylepšená technológia podvozka štandardne zahŕňa športové riadenie, priamo ovládané obmedzenie preklzu kolies a najnovšiu verziu integrovaného brzdového systému. BMW i5 Touring a plug-in hybridné modely využívajú vzduchové odpruženie zadnej nápravy vrátane automatickej regulácie.

BMW radu 5 Touring interiér
Foto: BMW

Voliteľnú výbavu predstavuje M športové odpruženie, M športový brzdový systém a adaptívny podvozok Professional s elektronicky riadenými tlmičmi, ako aj integrálne aktívne riadenie Integral Active Steering a novým ovládaním priečnej dynamiky. Najvyšší model ponúka aj adaptívny podvozok M Chassis Professional s aktívnou stabilizáciou nakláňania Active Roll Stabilisation a ovládaním komfortu nakláňania Active Roll Comfort.

Inovatívne systémy pre autonómnu jazdu a parkovanie

Systémy pre poloautonómnu jazdu a parkovanie stanovujú svojou paletou funkcií, spoľahlivosťou a každodennými výhodami nové štandardy medzi ostatnými konkurentmi. Vrchol ponuky tvorí voliteľný systém Driving Assistant Professional vrátane asistenta riadenia a riadenia jazdného pruhu Steering a Lane Control Assist a systému na udržiavanie rýchlosti a vzdialenosti s funkciou Stop & Go. V USA, Kanade a v Nemecku je k dispozícii Highway Assistant, ktorý odbremení vodiča od úloh riadenia na diaľniciach so štrukturálne oddelenými jazdnými pruhmi. Pri rýchlostiach do 130 km/h môže vodič zložiť ruky z volantu, stále však musí pozorne sledovať premávku. Systém dopĺňa aj unikátny asistent aktívnej zmeny jazdného pruhu Active Lane Change Assistant so zrakovou aktiváciou.

Foto: BMW – Fabian Kirchbauer Photography

V štandardnej výbave novej ponuky pre BMW radu 5 Touring sa nachádza parkovací asistent Parking Assistant vrátane sledovania rozjazdu, asistenta prívesu a asistenta cúvania. S voliteľným parkovacím asistentom Parking Assistant Professional možno ovládať automatické parkovanie a manévrovanie až do vzdialenosti 200 metrov zvonku vozidla pomocou smartfónu.

Flexibilná architektúra pohonu umožňuje vyrábať všetky modelové verzie na jednej výrobnej linke v Dingolfingu. Uvedenie na trhy vo vybraných európskych krajinách sa začne v máji. Ďalšie trhy budú nasledovať v júni.

THE NEW BMW i5 M60 xDRIVE TOURING.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BMW
Predchádzajúci článokVynovený VW T-Cross vstupuje do predaja, poznáme ceny
Nasledujúci článokKia EV9 v mínusových teplotách, koľko prejde po diaľnici?
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.