Domov SPRÁVY News GR Yaris za 108.000 eur. Toyota chce predať 300 kusov

GR Yaris za 108.000 eur. Toyota chce predať 300 kusov

Foto: Toyota

Maličká Toyota GR Yaris s výkonným trojvalcom a pohonom všetkých kolies prešla nedávno modernizáciou, ktorej súčasťou bolo pridanie možnosti zvoliť si automatickú prevodovku. V jednej z európskych krajín však vplyvom nárastu emisnej dane musia záujemcovia o toto športové vozidlo siahnuť do vrecka poriadne hlboko.

Na tému upozornil francúzsky portál Caradisiac. Toyota GR Yaris po facelifte podstatne zdražela. Kým predchádzajúci model stál na francúzskom trhu 37.400 eur, súčasný cenník hovorí o sume 46.300 eur. To je zatiaľ reč o verzii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Variant s novým automatom stojí 48.800 eur. Treba však jedným dychom dodať, že nová štandardná verzia sa dodáva už rovno s balíkom Track, ktorý bol predtým súčasťou príplatkovej výbavy. Problémom, minimálne vo Francúzsku, sú však emisie, ktoré GR Yaris vypúšťa každý kilometer. Vozidlo s manuálom produkuje 190 gramov CO2 na kilometer jazdy a s automatom dokonca 210 gramov. Zákazník vo Francúzsku preto musí počítať s ekologickou daňou 45.990 eur, resp. 60.000 eur (v prípade automatu). Toyota GR Yaris tak pre Francúzov stojí minimálne 92.290 eur. Kto sa rozhodne siahnuť po modeli s automatickou prevodovkou, musí si pripraviť až 108.800 eur. Toyota pritom podľa portálu vyčlenila pre francúzsky trh 300 kusov modelu GR Yaris.

Toyota GR Yaris
Foto: Toyota
Zvýšenie emisnej dane

Portál Motor1 vysvetľuje, že daň súvisiaca s emisiami vo Francúzsku v roku 2024 výrazne vzrástla. Sankcia 45 990 eur za GR Yaris s manuálom v roku 2024 bola „len“ 14 881 eur v roku 2023 a 12 012 eur v roku 2022. Podobne daň 60 000 eur pri automatickom modeli v tomto roku bola 31 063 eur v roku 2023 a 26 2247 eur v roku 2022. Vo Francúzsku ľudia, ktorí si kúpia autá s emisiami do 117 g/km, nemusia platiť emisnú daň. Tá začína na 118 g/km s príplatkom 50 eur a následne sa zvyšuje na spomínaných 60 000 eur pre vozidlá, ktoré vypúšťajú aspoň 194 g/km.

Foto: Toyota

Od uvedenia na trh vyrobila Toyota viac než 32-tisíc kusov GR Yaris, pričom podľa jej údajov viac než 18-tisíc kusov skončilo na európskych cestách. V rámci faceliftu sa napríklad vylepšilo chladenie a uskutočnili sa mierne dizajnové zmeny, ktoré však majú predovšetkým uľahčiť opravy poškodených častí karosérie a svetiel. Zvýšila sa tuhosť karosérie aj tuhosť pružín na oboch nápravách. Zmenou prešiel aj pohonný agregát. Hlava motora dostala zosilnené ventilové rozvody, odolnejšie výfukové ventily, vyšší vstrekovací tlak, ľahšie piesty a pribudol snímač tlaku v saní. Výkon narástol z pôvodných 261 na 280 koní. Na japonskom trhu sa dokonca predáva špecifikácia s výkonom 305 koní. Na slovenskom trhu je predchádzajúca verzia v ponuke od 36.990 eur, cena nového modelu zatiaľ uvedená nie je.

ssangyong-torres-evx
Toyota GR Yaris interiér
Foto: Toyota

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 16

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCaradisiac, Motor1
Predchádzajúci článokNissan Interstar – po novom už aj na elektrinu
Nasledujúci článokMercedes-Benz CLE – kabriolet na každý deň v roku