To, o čom sa už dlhšie hovorilo, sa stáva realitou. Na ceste je kompletne nové Bugatti.
Je to tak. Legendárna značka Bugatti predstaví nový model, ktorý bude vôbec prvým od spojenia s chorvátskym Rimacom. Špekulácie o príchode novinky z Molsheimu sa tak potvrdili a my sa môžeme tešiť na kompletne nový hyperšport. Veľa informácií je ešte zahalených rúškom tajomstva a automobilka si svoju novinku veľmi dobre stráži. Napriek tomu už niečo málo vieme.
Premiéra tento rok
Pre magazín Motor1 potvrdila príchod nového modelu Nicole Auger, vedúca oddelenia komunikácie značky. K špekuláciám sa síce odmietla vyjadriť, no prezradila, že veľké odhalenie novinky by malo nastať niekedy v polovici roka 2024, čo znamená, že od príchodu nového Bugatti nás delí už len zopár mesiacov.
Zároveň vieme, že dostane spaľovací motor a teda s určitosťou nepôjde o elektromobil. Legendárny agregát W16 však nedostane. Osemlitrové monštrum totiž ukončilo svoj životný cyklus a posledné modely, pre ktoré bol určený, boli Mistral a Bolide.
Niektoré správy tvrdia, že novinka bude vybavená 8,3-litrovým motorom V16 vyvinutým spoločnosťou Cosworth. Ďalšie zdroje zase vravia, že pôjde o menší motor, ako napríklad V12 z Lamborghini Revuelto alebo V8 od VW Group. Azda najpravdepodobnejšie však je, že dostane kompletne nový motor. Koncom roka 2022 totiž Mate Rimac priznal, že vyvíjajú vlastný spaľovací motor, a tak práve nové Bugatti by mohlo byť prvým modelom, ktorý bude poháňať.
Bude to hybrid
Mate Rimac pred časom tiež povedal, že nový model dostane doteraz nevídané prvky a “silne elektrifikované” pohonné ústrojenstvo založené na “veľmi atraktívnom spaľovacom motore”. Bývalý riaditeľ dizajnu Bugatti Achim Anscheidt zase minulý rok prezradil, že auto bude “ešte úžasnejšie” ako Mistral: „Bude úžasné, proporčne, technologicky, z hľadiska inovácií, z hľadiska nečakanosti. Úplne vyrazí ľuďom dych a pracovať na ňom je skutočná radosť.”
Bugatti pracuje na dizajne vozidla od roku 2021 a podľa všetkého dostane kompletne nové šasi. Tiež sa povráva, že by mohlo byť ešte exkluzívnejšie ako jeho predchodcovia. Pre pripomenutie, Chironu sa vyrobilo 500 kusov, v prípade Veyronu len 450.