Mladoboleslavská Škoda len pred 2 týždňami predstavila vynovenú Octaviu. A čoskoro by sa malo na svetlo sveta dostať aj ďalšie dielo, tentokrát SUV. Pôjde o cenovo dostupný automobil so spaľovacími motormi pod kapotou. Má to ale jeden háčiq.
Škoda usilovne pracuje na novom modeli s karosériou SUV. Predstaviť by ho mali ešte v priebehu tohto roka. Jeho cenovka by mala byť pomerne zaujímavá pre masy a do ponuky sa dostanú najmä spaľovacie motory. Háčik je v tom, že sa pravdepodobne tento model nedostane na európske trhy. Škodovka totiž tento model vyvíja primárne pre Indiu.
Nový model sa stane základom ponuky značky v Indii. Jeho cieľom bude získavať nové skupiny zákazníkov v najdôležitejšom segmente kompaktných vozidiel. S dĺžkou necelých 4 metrov má toto SUV možnosť využiť zvýhodnenie, ktoré je v Indii určené práve pre automobily do 4 metrov. Škoda sa navyše rozhodla aktívne zapojiť zákazníkov a priaznivcov do uvedenia nového vozidla tým, že spustila anketu na výber jeho názvu #NameYourSkoda. Automobilka verejnosti odhalila sedem obchodných označení, ktoré na tento účel registrovala (napr. Kwiq, Kymaq, Kylaq, Kariq nebo Kyroq), ale svojich zákazníkov tiež vyzýva, aby na pomenovanie nového kompaktného SUV zasielali aj svoje návrhy. Konečný názov bude oficiálne oznámený v závere tohto roku.
Automobil pre Indiu vyrábaný v Indii
Nové kompaktné SUV bude tretím automobilom značky Škoda na platforme MQB-A0-IN. Vďaka tomu ponúkne totožnú DNA značky Škoda prejavujúcu sa špičkovou jazdnou dynamikou a bezpečnosťou – rovnako ako tomu je aj pri ďalších dvoch lokálne vyvíjaných a vyrobených modeloch Slavia a Kushaq. Tento jednotný konštrukčný základ bol spoločne vyvinutý tímami v Indii a Českej republike so zameraním na vysokú úroveň lokalizácie, nízke prevádzkové náklady a jednoduchú výrobu. Ide o prvú platformu, ktorú spoločnosť vyvinula mimo Európy a ktorá je navrhnutá pre potreby indického trhu. Zároveň umožňuje použitie úsporných motorov a pokročilých bezpečnostných systémov špecifických pre miestne podmienky a taktiež plnenie nových a prísnejších indických bezpečnostných a emisných noriem.
Aktivity na indickom trhu hrajú dôležitú úlohu vo firemnej stratégii Next Level – Škoda Strategy 2030. Spoločnosť si kladie za cieľ predávať v Indii do roku 2026 ročne 100 000 vozidiel. Práve v Indii by tento SUV model mal aj schádzať z výrobných liniek. Neskôr by sa mala Škoda odhodlať aj k expanzii na ďalšie trhy, no v Európe s týmto modelom vraj počítať nemáme. Nové SUV by sa tak hierarchicky zaradilo za model Kushaq, ktorý presahuje dĺžku štyri metre o 22,5 centimetra. Škoda chce jednoznačne postaviť tento model tak, aby mohol konkurovať modelom ako Kia Sonet či Hyundai Venue. Jeho cenovka by sa mohla hýbať niekde na úrovni v prepočte okolo 10 tisíc eur.