Americký Chrysler umožnil nahliadnuť do svojej budúcnosti v podobe dramaticky vyzerajúceho elektromobilu s názvom Halcyon Concept. Tento koncept ukazuje cestu, ktorou sa automobilka chce uberať a dáva jasný signál pred uvedením prvého elektromobilu značky Chrysler v roku 2025.
Americký Chrysler okresal svoju ponuku na jediný model, konkrétne ide o minivan Pacifica. Model Halcyon Concept však nenesie žiadne známky rodinného MPV. Namiesto toho ide o pozoruhodný elektrický sedan podobný Porsche Taycan, Tesla Model S alebo Lucid Air. Aerodynamický výkon bol pre značku prioritou, buď využíval karosériu na nasmerovanie vzduchu cez auto, alebo využíval aktívnych pomocníkov ako je zadný difúzor a spojler na jeho ďalšie zvýšenie. Chrysler chce umocniť svoju skvelú aerodynamiku aj veľmi nízkou svetlou výškou vozidla.
Sledujte hviezdy priamo v interiéri
Toto koncepčné vozidlo zaujme štýlom dverí. Tvorcovia nazvali toto riešenie ako “štýl červeného koberca“. Dvere sa tak otvárajú aj s časťou presklenej strechy na oboch stranách, aby sa z vozidla vystupovalo čo najľahšie. Sklo si môžete úplne zatmaviť a model dostal aj takzvaný mód sledovania hviezd. Auto by malo dosiahnuť stupeň autonómnej jazdy číslo 4. Vodič sa tak môže pohodlne usadiť, relaxovať a nechať koncept Halcyon prevziať kontrolu nad riadením, teda minimálne to tvrdí samotný Chrysler. V prípade aktívneho módu autonómnej jazdy sa volant a pedále zasunú a pasažieri môžu sledovať filmy alebo si sklopiť sedadlá dozadu, aby mohli sledovať hviezdy priamo vo vnútri auta.
V interiéri nájdeme tiež otočnú 15,6-palcovú obrazovku a až 95 percent použitých materiálov je udržateľných. Udržateľnosť reprezentujú aj samotné logá Chrysler vyrobené z rozdrvených a recyklovaných CD nosičov. Koncept Halcyon navrhli tak, aby sedel na úplne novej architektúre STLA Large, ktorá bude základom rôznych modelov ako napríklad Jeep Wagoneer S a Maserati Quattroporte novej generácie.
Kozmická technológia DWPT
Pozoruhodný koncept napája 800 V lítium-sírové batérie, ktoré sú energeticky hustejšie ako dnešné lítium-iónové EV batérie. Ich uhlíková stopa dosahuje hodnoty zhruba o 60 percent nižšie, pretože nepoužívajú nikel, kobalt ani mangán. Koncept disponuje aj technológiou s názvom Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT). Táto technológia umožňuje bezdrôtové dobíjanie auta počas jazdy po vyhradených cestných pruhoch, čo by teoreticky umožnilo neobmedzený dojazd bez potreby zastavovania a nabíjania batérií.
Automobilka budúci rok oslávi storočnicu, pri príležitosti uvedenia svojho prvého plne elektrického automobilu. Údajne pôjde o SUV inšpirované konceptom Airflow z roku 2022. Cieľom značky zostáva ponúknuť do roku 2028 čisto elektrický rad vozidiel svojim zákazníkom.