V rámci stratégie E-Performance s okamžitou platnosťou pribudli do portfólia modelu Panamera verzie 4 E-Hybrid a 4S E-Hybrid. Ide o reakciu Porsche na mimoriadne silný záujem o efektívne a dynamické plug-in hybridné pohonné jednotky na mnohých trhoch.
Na dosiahnutie výraznej akcelerácie skombinovalo Porsche nový nabíjateľný hybridný systém s prepracovaným 2,9-litrovým benzínovým motorom V6 biturbo (224 kW/304 k). Systémový výkon 346 kW (470 k) a maximálny krútiaci moment 650 Nm umožňujú zrýchlenie z 0 na 100 km /h za 4,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 280 km/h. Čisto elektrický dojazd tohto modelu je až 96 kilometrov v cykle WLTP. Variant Panamera 4S E-Hybrid kladie väčší dôraz na jazdnú dynamiku, ako aj na trvalý prenos výkonu v hornom rozsahu otáčok. Jeho 2,9-litrový dvakrát preplňovaný šesťvalcový motor poskytuje výkon 260 kW (353 k). Systémový výkon je až 400 kW (544 k) a maximálny krútiaci moment 750 Nm. To umožňuje Panamere 4S E-Hybrid zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy, dosiahnuť maximálnu rýchlosť 290 km/h a na elektrinu prejsť vzdialenosť 92 km.
Väčšia batéria, silnejší elektromotor
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ponúkajú všetky modely Panamera E-Hybrid väčší elektrický dojazd, vyššiu rýchlosť nabíjania, lepšiu odozvu na plyn a lepší jazdný výkon takmer vo všetkých disciplínach. Nová batéria s kapacitou 25,9 kWh (brutto) poskytuje približne o 45 % vyššiu kapacitu, pričom zaberá porovnateľný priestor. Nová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW zároveň skracuje čas nabíjania na dve hodiny a 39 minút. S výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 450 Nm ponúka nový elektromotor výrazne vyšší výkon ako jeho predchodca. Je integrovaný do skrine prevodovky PDK efektívnym a hmotnostne optimalizovaným spôsobom. Vnútorná konštrukcia rotora, ktorý sa otáča vo vnútri statora, znižuje zotrvačnosť hmoty o 50 percent, čo zlepšuje odozvu škrtiacej klapky. K výrazne zvýšenému elektrickému dojazdu modelov Panamera E-Hybrid prispieva aj elektromotor s rekuperáciou až 88 kW.
Štyri optimalizované jazdné režimy špecifické pre verzie E-Hybrid, ako aj vylepšené režimy Sport a Sport Plus, ďalej optimalizujú efektivitu týchto modelov. Vozidlá štartujú vždy v čisto elektrickom režime. Keď je stav nabitia batérie pod určitou minimálnou hodnotou, systém sa automaticky prepne do režimu Hybrid Auto, ktorý prispôsobí prevádzkovú stratégiu aktuálnej jazdnej situácii. Okrem toho s aktívnym navádzaním do cieľa v režime Hybrid Auto je prevádzková stratégia ďalej optimalizovaná znalosťou trasy pred vami. Týmto spôsobom je možné maximalizovať podiel elektricky prejdených vzdialeností v mestskej premávke a zvýšiť efektivitu. Systém na tento účel využíva údaje o aute aj navigácii.